کد خبر: 344140
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۰۹:۲۵:۲۸
| |

ادعای هوک درباره تاثیر اقدامات آمریکا بر ایران

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با ذکر این ادعا که اقدامات کشورش بر تهران تاثیر گذاشته، عنوان کرد تصمیمات آمریکا مانع دستیابی تهران به منابع خود شده است.

ادعای هوک درباره تاثیر اقدامات آمریکا بر ایران
کد خبر: 344140
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۰۹:۲۵:۲۸

اعتمادآنلاین| «برایان هوک» نماینده ویژه وزارت امورخارجه آمریکا در امور ایران می‌گوید کارزار فشار حداکثری ایالات متحده باعث شده که ایران از دستیابی به 50 میلیارد دلار از منابع مالی خود محروم شود.

برایان هوک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در «موسسه جامعه آسیا» مدعی شد: ایران از این منابع مالی برای گسترش فرقه‌گرایی و افزایش بی‌ثباتی در منطقه استفاده می‌کرد.

او در ادامه ادعاهای خود با تاکید بر اینکه برجام باعث نشد رفتارهای ایران تغییر کند، گفت: حکومت ایران در سال‌های گذشته صدها میلیون دلار به گروه‌های نیابتی در سوریه، عراق، یمن، فلسطین و لبنان کمک کرده است.

بنا بر ادعای هوک، «کارزار فشار حداکثری» آمریکا سبب شده که منابع مالی ایران محدود شوند و گروه‌هایی مثل حزب‌الله لبنان به خاطر نداشتن پول شکایت کنند.

او هدف اصلی فشار بر حکومت ایران را جلوگیری از تروریسم دانست و گفت این موضوع از نظر اخلاقی و استراتژیک مهم است.

او در ادامه اظهارات خود از مسائلی همچون ماجرای فیفا و حضور زنان در ورزشگاه های و همچنین خودسوزی مشکوک یک دختر جوان در این رابطه نیز سوءاستفاده کرد تا حساسیت ها در خصوص ایران را افزایش دهد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها