کد خبر: 344247
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۱:۳۱:۰۰
| |

«بازنده‌های قهرمان» نماینده آرژانتین در اسکار شد

آکادمی فیلم آرژانتین فیلم «بازنده‌های قهرمان» را به عنوان نماینده سینمای این کشور در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار 2020 انتخاب کرد.

«بازنده‌های قهرمان» نماینده آرژانتین در اسکار شد
کد خبر: 344247
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۱:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| فیلم «بازنده‌های قهرمان» ساخته «سباستین بورنستین» و بر اساس رمانی نوشته «اداواردو ساشاری» ساخته شده است که پیش از این، نویسنده داستان اصلی فیلم برنده اسکار «راز چشمان آنها» بوده است.

داستان این کمدی درام رابین‌هودی در حال و هوای شرایط سخت اقتصادی در سال 2001 میلادی آرژانتین روی می‌دهد و درباره گروهی از همسایگان روستایی است که با رهبری یک بازیکن سابق فوتبال (با بازی ریکاردو دارین) در تلاش هستند پول خود را که برای آغاز مجدد فعالیت‌های کشاورزی جمع کرده‌ بودند از یک وکیل و بانک فاسد و کلاهبردار پس بگیرند.

«بازندگان قهرمان» اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره تورنتو تجربه کرد و هم اکنون نیز در جشنواره سن‌سباستین اسپانیا حضور دارد.

سینمای آرژانتین علاوه بر فیلم «راز چشمان آنها» ساخته «خوان خوزه کامپلانا» که در سال 2010 برنده اسکار خارجی شد، یکبار هم در سال 1985 با فیلم «گزارش رسمی» به کارگردانی «لوئیس بوئنسو» این جایزه را دریافت کرده است.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار، اول اکتبر 2019 (10 مهرماه) تعیین شده است. تاکنون 72 کشور فیلم برگزیده خود را به آکادمی اسکار معرفی کرده‌اند.

فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار 2020 روز 13 ژانویه (23 دی‌ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ 9 فوریه (بامداد دوشنبه 21 بهمن) برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها