کد خبر: 344258
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۱:۴۷:۴۰
| |

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان:

13 نفر از گردشگران و کوهنوردان در ارتفاعات اصفهان نجات یافتند

13 نفر از گردشگران و افراد مفقود شده در ارتفاعات و مناطق صعب العبور استان اصفهان با کمک امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در 72 ساعت گذشته، نجات پیدا کردند.

13 نفر از گردشگران و کوهنوردان در ارتفاعات اصفهان نجات یافتند
کد خبر: 344258
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۱:۴۷:۴۰

اعتمادآنلاین| ‌ داریوش کریمی،‌ معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان این خبر گفت: با اعلام گزارش گرفتار شدن 6 کوهنورد در ارتفاعات شاهان کوه فریدونشهر، بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر با همکاری هیات کوهنوردی این شهرستان وارد عمل شده و پس از دو ساعت عملیات جست و جو، موفق به نجات افراد گرفتار و انتقال آنان به پایین کوه شدند.

وی افزود: با اعلام گزارش مردمی مبنی بر گرفتار شدن پنچ نفر در منطقه تفریحی آب ملخ شهرستان سمیرم به سرعت تیم امداد و نجات هلال احمر این شهرستان به محل حادثه اعزام و پس از تلاش نزدیک به یک شبانه روز موفق به نجات و انتقال افراد گرفتار در منطقه سخت گذر به محل امن شدند.

کریمی در ادامه بیان کرد: همچنین با اعلام گزارش مردمی مبنی بر گرفتار شدن یک نفر در ارتفاعات کوه کرخه در روستای خفر شهرستان نطنز، بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان این شهرستان به محل اعزام و پس از عملیات جست و جو و نجات، این فرد به پایین کوه منتقل شد.

وی گفت: در حادثه دیگری نیز در 72 ساعت گذشته، پس از اعلام مفقود شدن و گرفتاری یک نفر در ارتفاعات نول دنا واقع در شهرستان سمیرم، بلافاصله تیم امداد کوهستان پایگاه امداد و نجات پادنای این شهرستان به محل حادثه اعزام و پس از چندین ساعت تلاش، موفق به نجات فرد گرفتار شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: به دلیل افزایش آمار حوادث در مناطق کوهستانی و صعب العبور، به گردشگران و کوهنوردانی که قصد رفتن و صعود به این مناطق را دارند توصیه می شود قبل از عزیمت و صعود، اطلاعات و اوضاع جغرافیایی و آب و هوای منطقه را کسب کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره 112 ندای امداد تماس بگیرند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها