کد خبر: 344277
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۲:۱۳:۰۳
| |

«عمران‌خان» ارتباط بین القاعده و ارتش پاکستان را تأیید کرد

نخست‌وزیر پاکستان که در نیویورک به‌سر می‌برد، در اظهاراتی گفت ارتش این کشور القاعده را برای مبارزه در افغانستان آموزش می‌داده است.

«عمران‌خان» ارتباط بین القاعده و ارتش پاکستان را تأیید کرد
کد خبر: 344277
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۲:۱۳:۰۳

اعتمادآنلاین| «عمران‌خان» نخست‌وزیر پاکستان با بیان اینکه بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد، گفت که ارتش و اطلاعات این کشور القاعده را برای مبارزه در افغانستان آموزش داده است.

عمران‌خان که در شورای روابط خارجی در نیویورک سخنرانی می‌کرد، افزود: ارتباطی بین ارتش پاکستان و القاعده وجود داشت و این گروه توسط ارتش و اطلاعات پاکستان برای مبارزه در افغانستان آموزش می‌دید.

وی ادامه داد: بعد از 11 سپتامبر پاکستان چرخش 180 درجه‌ای نسبت به تروریسم در افغانستان در پیش گرفت و با آمریکا در این موضوع همراهی کرد، اقدامی که هیچ کس در ارتش این کشور موافق آن نبود.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین با بیان اینکه بحران افغانستان راه‌حل نظامی ندارد، گفت: در دیدار با ترامپ از وی درخواست کردم تا مذاکرات آمریکا و طالبان از سرگرفته شود.

عمران‌خان تاکید کرد: توافق صلح میان آمریکا و طالبان در شرف امضا بود که به یکباره از سوی ترامپ لغو شد و بهتر بود رئیس جمهور آمریکا قبل از این اقدام با ما در این باره گفت‌وگو می‌کرد.

این در حالی است که ترامپ به دلیل عدم پذیرش آتش بس از سوی طالبان مدتی قبل توافق میان آمریکا و طالبان را لغو کرد و گفت حملات علیه طالبان تشدید می‌شود.

پاکستان بعد از به نخست‌ وزیری رسیدن عمران خان موضع خود را نسبت به افغانستان تغییر داده و اعلام کرد که به دنبال صلح و ثبات در این کشور است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها