کد خبر: 344540
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۰۸:۵۹:۰۹
| |

میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس:

ایران و عربستان می‌توانند با مذاکره امنیت را به منطقه برگردانند

جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تاکنون جمهوری اسلامی ایران در هیچ مذاکره ای برای گسترش روابط و تعاملات خود با کشورهای همسایه به ویژه عربستان کوتاهی نکرده است، گفت: ایران و عربستان می توانند با عبور از گذشته و نگاه به آینده از طریق مذاکره مسائل خود را حل کرده و امنیت را به منطقه بازگردانند.

ایران و عربستان می‌توانند با مذاکره امنیت را به منطقه برگردانند
کد خبر: 344540
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۰۸:۵۹:۰۹

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیشنهاد ایران برای نادیده گرفتن خطاهای همسایگان و برقراری روابط دوستانه با آنان، گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی مورد بی مهری همسایگان خود قرار گرفت. عربستان و کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس از جمله کشورهایی بودند که در دوران جنگ تحمیلی به عراق کمک کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: حتی پس از پایان جنگ نیز عربستان و امارات تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا در روابط ایران و کشورهای اروپایی اختلال ایجاد کنند. در مذاکرات هسته ای که به برجام منتهی شد، عربستان و امارات از هیچ تلاشی دریغ نکردند تا این مذاکرات را برهم زنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: امروز نیز به موازات لابی صهیونیستی در آمریکا، لابی سعودی نیز تمام تلاش خود را علیه منافع ایران به کار می‌گیرد. اکنون نیز برخی از مقامات عربی اظهار نظرهایی داشته اند تا آمریکا را به سمت حمله نظامی علیه ایران سوق دهند. اما این مسائل در خاطر ملت ایران خواهد ماند. اما با وجود همه این مسائل جمهوری اسلامی در تمامی مذاکرات سعی کرده تا منافع این کشورها را نیز درنظر گیرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه با اشاره به قانون اساسی کشور مبنی بر اولویت گسترش روابط با کشورهای همجوار مسلمان، تاکید کرد: تاکنون جمهوری اسلامی ایران در هیچ مذاکره ای برای گسترش روابط و تعاملات خود با کشورهای همسایه به ویژه عربستان کوتاهی نکرده است. امروز زمان آن شده که آن ها به خودشان بیایند و پیشنهادات ایران را جدی بگیرند. موضع گیری مقامات آمریکایی در خصوص عربستان باید برای آن ها درس عبرتی شود.

میرزایی در ادامه تاکید کرد: ایران و عربستان نباید در گذشته باقی بمانند. همان طور که ایران در خصوص حادثه منا به گونه ای عمل کرد تا اخلالی در رفت و آمد زائران به خانه خدا پیش نیاید، عربستان نیز نباید در گذشته ها بماند. ایران و عربستان می توانند با عبور از گذشته و نگاه به آینده از طریق مذاکره مسائل خود را حل کرده و امنیت را به منطقه بازگردانند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها