کد خبر: 345000
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۱۳:۱۳:۴۶
| |

سیدمحمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی:

نگاه بازآفرینی به بافت تاریخی، موزه گونه نیست

سید محمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران، گفت: نگاه باز آفرینی به بافت تاریخی نگاه موزه گونه نیست، مبنا بر این  است که بافت ها را زنده کنیم  و زندگی را در آن جریان بدهیم.

نگاه بازآفرینی به بافت تاریخی، موزه گونه نیست
کد خبر: 345000
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۱۳:۱۳:۴۶

اعتمادآنلاین| سید محمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران، پنجشنبه 4 مهر در سومین جلسه ستاد باز آفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف استان فارس که به ریاست استاندار فارس برگزار شد، گفت: در بافت تاریخی باید طراحی ها و اجرای برنامه ها به گونه ای باشد که یک زندگی امروزی متناسب با شرایط بافت و سلیقه مردم ایجاد شود.

وی افزود: عنصر اقتصادی که مایه اصلی زندگی مردم است باید در حلقه این بافت ها باشد و برای کسانی که در حلقه اقتصادی برای سرمایه گذاری و رونق این بافت ها ورود می‌کنند باید منطق اقتصادی و اجتماعی در حرفهایمان داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: ما نباید در روش و عادات زندگی مردم دست کاری کنیم، بلکه باید در طراحی‌ها و مطالعات برای بافت های تاریخی، رفاه و آسایش مردم هم مد نظر قرار گرفته و تامین شود.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران در خصوص طرح اقدام ملی تولید مسکن نیز گفت: در خصوص طرح اقدام ملی تولید مسکن امیدواریم در حد برنامه و سهمی که استان فارس از این طرح دارد، تعهدات به موقع انجام و تحویل شود.

پژمان گفت: در خصوص تامین قیر برای آسفالت معابر بافت‌های فرسوده و تاریخی شهرهای استان فارس، طبق گزارش‌های ارائه شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی، قیر تخصیصی شهرها هنوز جذب نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در صورتی که حواله قیرها تحویل و گزارش مصرف ارائه شد، مجددا برای آسفالت بقیه معابر حواله قیر تخصیص داده خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها