کد خبر: 345704
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۴:۴۹:۲۹
| |

احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی:

مردم ایران قدرتمند و تمدن‌ساز هستند/ ایران قدرت برتر منطقه

احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، گفت: کسی نمی‌تواند ایران را تهدید کند، مردم ما قدرتمند، شجاع و تمدن ساز هستند. با توکل به خدا در شرایطی که دنیا ما را تحریم کرده بود، پیروز شدیم.

مردم ایران قدرتمند و تمدن‌ساز هستند/ ایران قدرت برتر منطقه
کد خبر: 345704
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۴:۴۹:۲۹

اعتمادآنلاین| احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، صبح شنبه در همایش بزرگ عملیات ثامن‌الائمه که در قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق ارتش برگزار شد، با اشاره به نقش فرماندهان در هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: در سخت‌ترین شرایط بهترین عملیات صورت گرفت، در عملیات شکست حصر آبادان دشمن از همه جهات، آبادان را محاصره کرد اول از شرق، مسیر ماهشهر و اهواز را بست و بعد، از چهار طرف آبادان را محاصره کرد.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه دشمن تا 12 کیلومتری اهواز پیش رفته بود، تصریح کرد: به لطف خداوند آبادان ساقط نشد و دشمن نتوانست شهر را بگیرد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر فرموده امام خمینی(ره)، ابراز کرد: امام فرمودند «حصر آبادان باید شکسته شود، انسان به خدا ایمان دارد و با نور خدا از تاریکی بیرون می‌آید لذا برای او نقطه سیاه وجود ندارد».

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) چیزهایی که برای دیگر انسان‌ها قابل فهم و تحلیل نیست را درک می‌کردند، لذا فرمودند «حصر آبادان باید شکسته شود»، در سال 59 آبادان محاصره شد و یک سال بعد حصر آبادان شکسته شد.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به اینکه شکست حصر آبادان در واقع شکست همه مستکبرانی بود که به صدام در جنگ کمک می‌کردند، اظهار کرد: در جنگی که همه قدرت‌ها با انواع سلاح‌ها، پول، امکانات و... به صدام کمک می‌کردند ،شکست حصر آبادان شکست آنان بود.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: صدام در خیال باطل خود فکر فتح یک هفته‌ای تهران را داشت شاید در مسائل و محاسبات مادی درست محاسبه کرده بود اما محاسباتش در مورد ایمان، اعتقادات، جان‌نثاری، فداکاری و غرور ملی غلط بود. در جنگ فقط نباید با محاسبه نظامی وارد کارزار شد.

وی با بیان اینکه اشتباه محاسباتی صدام و حامیانش این بود که ایمان مردم را دست کم گرفته بودند، ابراز کرد: وقتی مردم دیدند ایمان، نظام و انقلاب در معرض هجوم دشمن قرار گرفته خود داوطلبانه وارد عرصه جنگ شدند.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی کسی دنبال منافع مادی نبود، متذکر شد: در 200 سال اخیر تنها موقعی که دشمن حمله کرد و نتوانست یک وجب از خاک ایران را هم بگیرد دفاع مقدس هشت ساله بود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) توکل به خدا و ایمان دینی بسیار قوی داشت و آن را در سطوح مختلف جامعه هم تزریق می‌کرد، ادامه داد: باید به قدرت خدا متکی بود چرا که کسی از خدا قدرتمندتر نیست، خدا فرموده «به من توکل کنید، بهترین وکیل من هستم» ما در انقلاب وعده‌های الهی را دیدیم.

وی با بیان این مطلب که امروز دشمنان ما می‌گویند ایران قدرت برتر منطقه است چه کسی ایران را قدرت برتر منطقه کرد، گفت: قطعا روسیه، آمریکا و چین به ما چیزی ندادند، این کمک خدا، ایمان مردم، ارتش، سپاه و دانشگاهیان بود تا بتوانیم قدرت بلامنازع منطقه شویم.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به اینکه ایران امروز در عرصه‌های جهانی حرف های بسیاری برای گفتن دارد، افزود: نمی‌گویند یمن، عربستان را زده، چون برایشان ذلت است، کشورهای اروپایی هم بیانیه زدند که ایران عربستان را زده، رئیس جمهور گفت:« بر چه اساسی می‌گویید؟» گفتند: قدرت عربستان را می‌دانیم، ولی آن‌ها قدرت یمن را نمی‌دانند.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: می‌گویند ایران، عربستان را هدف قرار داده تا بگویند عربستان از کشور قدرتمندی ضربه خورده نه کشوری ضعیف، چون برایشان خفت است.

وی با بیان اینکه قدرت امروز ایران را خداوند عنایت کرده است، ادامه داد: کسی نمی‌تواند ما را تهدید کند، مردم ما قدرتمند، شجاع و تمدن ساز هستند. ما با توکل به خدا در شرایطی که دنیا ما را تحریم کرده بود، پیروز شدیم.

حجت‌الاسلام مروی گفت: امروز در شرایطی هستیم که سه رئیس جمهور در سازمان ملل به رئیس‌جمهور ما می‌گویند بیا با رئیس جمهور آمریکا دیدار کن و او می‌گوید نه، چون دستور رهبری است.

تولیت آستان قدس رضوی ولایت و امامت را موجب عزت دین و دنیای مردم دانست و افزود: ما به برکت امامت و ولایت به عزت، افتخار و غرور ملی رسیدیم.

در پایان این مراسم با حضور تولیت آستان قدس رضوی از فرماندهان، رزمندگان و جمعی از خانوادهان شهدای عملیات ثامن‌الائمه تقدیر شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها