کد خبر: 345928
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۰:۰۵:۴۴
| |

رسول خادم:

برای مبارزه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی مکاتبه نکردیم

رئیس سابق فدراسیون کشتی به خبرورزشی گفت: به دروغ می‌گویند مکاتبات ما برای مبارزه کردن با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس بوده است.

برای مبارزه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی مکاتبه نکردیم
کد خبر: 345928
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۰:۰۵:۴۴

اعتمادآنلاین| صبح دیروز سرویس سیاسی یکی از خبرگزاری‌ها در گزارشی مدعی شد فدراسیون کشتی به ریاست رسول خادم، وقتی از پرداخت پول برای اعزام کشتی‌گیران به مسابقات برون‌مرزی، امتناع می‌کرد برای یک عنصر رسانه‌ای ضد انقلاب از پول مردم ایران در بوداپست هتل رزرو کرد. در قسمتی از آن گزارش آمده بود «در عین اینکه مشغول دشمنی با مردم و ورزشکاران ایرانی در رسانه‌های ضد انقلاب بود، همزمان از بیت‌المال مردم ایران، به واسطه حمایت‌های رئیس وقت فدراسیون کشتی بهره‌مند می‌شد و تنها کار ویژه‌اش القای دروغ تعلیق فدراسیون کشتی ایران به واسطه پاسخ کشتی‌گیران ایرانی به اراده ملی و اصرار آن‌ها بر عدم رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی بود!» همین موضوع ما را بر آن داشت در تماس با رسول خادم، راجع به این ادعا سؤال کنیم که رئیس سابق فدراسیون‌کشتی گفت: متأسفم بعضی‌ها به راست و دروغ متوسل می‌شوند تا به امیال مادی و دنیایی خود برسند و برای رسیدن به آن، از بیانِ هیچ حرف و اقدامی نیز کوتاهی نمی‌کنند. اگر تا به حال حرفی نزدم و سکوت کردم، به این معنی نیست که از اتفاقات کشتی، یا گزارش‌های دروغ منتشره از مذاکرات‌شان با IOC یا UWW به مردم و مسئولان، بی‌خبر هستم. هم مطلع هستم و هم تأکید می‌کنم مشکلات امروز ما بیشتر به خاطر ارائه گزارش‌های دروغ و غیر واقعی همین سیاستمدار‌های چسبیده به ورزش است.


خادم در ادامه گفت: ابتدا لازم است مشخص شود بعضی‌ها که تخصص‌شان جنگِ روانی و ایجاد بحران اجتماعی است و امروز هم صاحب بالاترین کرسی‌های مدیریتی ورزش هستند، چه هدفی از این دروغگویی‌ها در ورزش یا خارج از ورزش دنبال می‌کنند؟! به اعتقاد من همه این حرف‌هایی که الان مطرح می‌کنند، نه برای دفاع از بیت‌المال یا دلسوزی برای نظام و به رسمیت نشناختن رژیم اشغالگر قدس است، بلکه با توسل به مسائل غیر واقعی می‌خواهند به بعضی اهداف مخرب خود برسند.


رئیس پیشین فدراسیون کشتی ایران گفت: لازم است بگویم این یک روال عادی در معرفی خبرنگاران ایرانی به اتحادیه جهانی است، چه آن‌هایی که در داخل کشور یا خارج از کشور هستند و ما هم هیچ اقدام عجیب یا خارج از عرفی انجام نداده‌ایم. اتحادیه جهانی در پاسخ به درخواست خبرنگاران ایرانی، چه آن‌هایی که در ایران یا خارج از ایران هستند و برای حضور در پیکار‌های جهانی اقدام می‌کند، از ما می‌پرسد تأیید می‌کنید او خبرنگار است، ما هم خبرنگار بودن یا نبودن او را اعلام می‌کنیم. سایر موارد مثل هزینه رزرو، اقامت، اسکان و... را نیز خود افراد پرداخت می‌کنند. برای خبرنگاری که حالا همکار فدراسیون کشتی شده نیز قبلاً همین کار را انجام داده‌ایم، برای آن خبرنگار ایرانی خارج از کشور هم انجام دادیم. حتی یک ریال هم بابت رزرو یا اسکان در هتل هزینه نکرده‌ایم.


خادم ادامه داد: اما راجع به موضوع رژیم اشغالگر قدس و ادعا‌هایی که مطرح می‌کنند نیز باید بگویم مگر خواسته نامعقول و عجیبی داشتیم که این همه جنجال و جوسازی می‌کنند؟! ما کی و کجا خط قرمز نظام را نادیده گرفتیم؟! چندین بار گفته و باز هم می‌گویم مگر کشور‌های دیگر با چنین مشکلاتی دست به گریبان نیستند؟! چرا آن‌ها می‌توانند با دیپلماسی فعال و دفاع از آرمان‌های خودشان، مجامع ورزشی دنیا مثل کمیته بین‌المللی المپیک یا اتحادیه جهانی کشتی را مجاب و قانع کنند که به خواسته‌های ملی، مملکتی و... آن‌ها احترام بگذارند و کاری هم به ورزشکاران آن‌ها نداشته باشند. با همان دیپلماسی فعال و پیگیری‌های مؤثر و دفاع منطقی، کشور‌های آذربایجان و ارمنستان، بوسنی و صربستان و... هم مواضع سیاسی کشورشان را اعمال می‌کنند و هم هیچ یک از ورزشکاران‌شان جریمه و تنبیه و تعلیق و... نمی‌شوند. ما نیز همین موضوع را به مسئولان مربوطه گوشزد و یادآوری می‌کردیم ولی متأسفانه بعد از هر سفری که رفتند و برگشتند، به دروغ گفتند همه چیز امن و امان است و هیچ مشکلی برای تعلیق یا محرومیت نداریم. به خاطر رفتار همین آقایان و دروغ‌های پی‌درپی آنها، نگرانِ حسن یزدانی‌ها، علیرضا کریمی‌ها، سعید عبدِ ولی‌ها و مردمی که به این قهرمان‌های ملی دل بسته‌اند، هستم.


او در ادامه گفت: البته می‌دانم این آقایان به دنبالِ مهره‌هایی مثل من، برای «قربانی کردن» هستند تا پلشتی‌های عملکرد و رفتارشان در هیاهوی شلوغ‌کاری‌های سیاسی گم شود. به دروغ می‌گویند مکاتبات ما برای مبارزه کردن با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس بوده است! متأسفانه روی ضعف، کم‌کاری و بی‌تدبیری خودشان در استدلال و دفاع از مبارزه با رژیم اشغالگر قدس، با دروغ‌گویی و اتهام زدن به این و آن، سرپوش می‌گذارند.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها