کد خبر: 345999
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۱:۵۰:۰۸
| |

صلواتی، فعال سیاسی اصلاح طلب:

جوسازی علیه رقبا دور از اندیشه‌های اسلامی است

فضل‌الله صلواتی، فعال سیاسی اصلاح طلب و نخستین فرماندار اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: جوسازی علیه رقبا به منظور تخریب و رأی نیاوردن طرف مقابل، کاری ناپسند، خلاف شرع و دور از اندیشه‌های اسلامی است.

جوسازی علیه رقبا دور از اندیشه‌های اسلامی است
کد خبر: 345999
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۱:۵۰:۰۸

اعتمادآنلاین| فضل‌الله صلواتی، فعال سیاسی اصلاح طلب و نخستین فرماندار اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در خصوص لزوم رعایت ادب و اخلاق از سوی سیاسیون در فضای سیاست کشور و تأثیر این رفتار در جامعه با توجه به نزدیکی انتخابات، گفت: گاهی منافع ایجاب می‌کند که انسان‌ها اخلاق و ایمان خود را از دست بدهند و اقدام به حذف هر چیزی که سبب نقد آنان و موجب رأی نیاوردن آنان شوند کنند، در صورتی که در اسلام داریم هر کسی باید وظیفه خودش را انجام دهد، خواه پیروز شود یا نشود.

وی افزود: برای مثال در یک مسابقه کشتی، دو کشتی‌گیر وقتی رقابت به پایان می‌رسد فرد شکست خورده و پیروز با یکدیگر دست می‌دهند و حتی گاهی روی یکدیگر را نیز می‌بوسند. این اخلاق اسلامی است که تأکید می‌کند همه باید با هم برادر باشند. کسی نباید برای باخت در سیاست یا هر عرصه دیگری اخلاق را زیر پا بگذارد و دیگران را رنج دهد. این حرکات غیر اسلامی است و اگر کسی شخصی را برای عقیده و مخالفت با خودش، حذف کرد یا به زندان انداخت کار خلاف شرع کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر ما با مخالفمان یا رقیبان برخورد نامناسب داشته باشیم بدون شک از تمام کشورها عقب افتاده‌تر هستیم.

صلواتی با بیان اینکه امروز بسیاری از سیاسیون اخلاق و ادب را در مواجهه با یکدیگر رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: این یک نقطه ضعف است که چنین افرادی آن را دارند. آشکار کردن نقاط ضعف مؤمنین و مردم شایسته نیست. اول باید نظر به خودمان بکنیم و ببینیم چقدر خطا کاریم و بعد به عیب جویی دیگران بپردازیم. جوسازی علیه رقبا به منظور تخریب و رأی نیاوردن طرف مقابل، کاری ناپسند و دور از اندیشه‌های اسلامی است.

نخستین فرماندار اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اوایل انقلاب همه چیز متعادل بود و کسی به کسی اهانت نمی‌کرد و کسی باعث رنجش خاطر کسی نمی‌شد. امروز در برخی مناظره‌ها افراد یکدیگر را تخریب و بی‌آبرو می‌کنند. البته دادگاه باید این کار را بکند و این کار نظارت استصوابی نیست. اینکه هر کسی بیاید به کسی تهمت بزند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. در زمان دکتر مصدق اگر می‌خواستند کسی را خراب کنند به او اَنگ توده‌ای بودن می‌زدند.

وی خاطرنشان کرد: این اعمال در جمهوری اسلامی پس از 40 سال نباید رخ دهد. گرچه مربیان لایقی نداشتیم چرا که نتوانستند مردم را در جهت صلاح و اصلاح قرار دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها