کد خبر: 346112
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۵:۴۱:۴۱
| |

امیری اصفهانی، معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور:

مسئولیت حقوقی و اجتماعی جزو لاینفک حیات بشری است

امیری اصفهانی، معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور، گفت: مسئولیت در عرصه‌های حقوقی و اجتماعی جزو لاینفک حیات بشری است.

مسئولیت حقوقی و اجتماعی جزو لاینفک حیات بشری است
کد خبر: 346112
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۵:۴۱:۴۱

اعتمادآنلاین| امیری اصفهانی، معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور، در نشست تخصصی مسئولیت حقوقی و اجتماعی رسانه‌ها در قبال نشر اکاذیب با اشاره به هفته دفاع مقدس و اینکه شهدا مسولیت پذیرترین احاد جامعه بودند و الگوی مناسبی را به جامعه بشری ارایه کردند، گفت: امروز تفاوت جدی با دیروز دارد و اگر ما بخواهیم موفق باشیم باید امروز را خوب درک کنیم و با تجربه گذشته و عبرت از دیروز مدیریت مناسبی در زندگی فردی و اجتماعی داشته باشیم. باید حضور موثر و مسئولیت پذیر داشته باشیم و آن مستلزم شناخت دقیق از وضعیت است.‌

وی افزود: ساختارهای دنیای دیروز طولی بود ولی ساختارهای امروز عرضی در عرصه‌های مختلف اعم از اجتماعی وسیاسی و فرهنگی و ... است. امروز در شبکه‌های اجتماعی پیام تولید و در همان لحظه برای میلیون‌ها نفر منتقل می شود. در واقع رویکردهای دیروز شخص محور بود ولی رویکردهای امروز مشارکت جویی و ائتلافی است. فرایندهای دیروز پیچیده و طولانی بود ولی فرایندهای امروز کوتاه وساده است.

امیری اصفهانی افزود: ساز و کارهای دیروز مانا و پایدار بود ولی ساز و کارهای امروز پویا و انعطاف پذیر است. یک زمانی سیاست خارجی یک کشور برای تمام دنیا واحد بود ولی امروز یک کشور برای کشورهای همسایه، خودش سیاست خارجی متفاوت دارد. ابزارهای دیروز کارکردی و یک وجهی بود ولی ابزارهای امروز کارکردهای متفاوت دارد. یک رسانه گوشی تلفن که امروز در اختیار شماست ببینید چه کارهایی می شود با آن کرد در حالی که 20 سال پیش فقط برای مکالمه بود.

وی ادامه داد: باید تنظیم جدید داشته باشیم. اگر به این واقعیت توجه نکنیم قطعا در دایره دیروز خودمان می مانیم و امروز و فردا را از دست می‌دهیم.

امیری اصفهانی تصریح کرد: هر انسان یک بعدی نیست لذا ظهور و تاسیس احساس و گرایش و رویکرد و گفتمان و رفتار شخص محدود به خودش نخواهد بود وحتما فراتر از خودش در شخص یا اشخاص دیگر تاثیرگذار است. سامانه مدیریت عالم برمبنای علت و معلول استوار است لذا انسان در مقابل اقدامات و رفتار خودش باید پاسخگو باشد و این موضوع مسئولیت و مسئولیت پذیری است.

وی افزود: مسئولیت چه در عرصه حقوقی و چه در عرصه اجتماعی جزو لاینفک حیات بشری است و هیچ شخص مکلفی نمی تواند فارغ از مسئولیت پذیری باشد و هیچ فردی نمی تواند از مسئولیت اجتماعی فرار کند و هیچ حقی هم بدون مسئولیت معنا ندارد.

وی ادامه داد: هر مسئولیت اجتماعی الزاما یک موجود همزاد بنام مسئولیت حقوقی در کنارش دارد لذا نمی توان بین مسولیت اجتماعی و حقوقی تفکیک قایل شویم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها