کد خبر: 346226
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۱۶:۱۵:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

راهکارهای قانونی برخورد با آزار کودکان توسط والدین چیست؟

راهکارهای قانونی برخورد با آزار کودکان توسط والدین چیست؟

راهکارهای قانونی برخورد با آزار کودکان توسط والدین چیست؟
کد خبر: 346226
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۱۶:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: راهکارهای قانونی برخورد با آزار کودکان توسط والدین چیست؟

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین: طبق ماده 2 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب 1381 هر نوع اذیت و آزار کودکان و نوجوانان که موجب شود به آنان صدمه‌ جسمانی یا روانی و اخلاقی وارد شود و سلامت جسم یا روان آنان را به مخاطره اندازد ‌ممنوع است و جرم محسوب می‎شود.

همچنین ماده 4 قانون مذکور اشاره می‌کند: «هرگونه صدمه و اذیت و آزار و شکنجه جسمی و روحی کودکان و نادیده‌ گرفتن عمدی سلامت و بهداشت روانی و جسمی و ممانعت از تحصیل آنان ممنوع و‌ مرتکب به سه ماه و یک روز تا 6 ماه حبس یا تا 10 میلیون ریال جزای‌ نقدی محکوم می‌شود.»

با این توضیح حتی والدین و سرپرستان قانونی کودک یا نوجوان حق آزار، اذیت و صدمه جسمی و روحی نسبت به او را ندارند. کودک‌آزاری از جرائم عمومی محسوب می‌شود و هر کس می‌تواند به محض مشاهده کودک‌آزاری حتی توسط والدین طفل مراتب را به مراجع قضایی یا اورژانس اجتماعی اطلاع دهد.

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی Modiretemad@ در تلگرام با ما در میان بگذارید، و مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها