کد خبر: 346323
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۰:۱۰:۰۰
| |

بیژن زنگنه، وزیر نفت:

ارزش مالی تولیدات پتروشیمی به 35میلیارد دلار می‌رسد

بیژن زنگنه، وزیر نفت در جریان تشریح وعده جهش سوم صنعت پتروشیمی از رسیدن به ارزش مالی تولیدات پتروشیمی تا سال 1405 به 35 میلیارد دلار خبر دارد.

ارزش مالی تولیدات پتروشیمی به 35میلیارد دلار می‌رسد
کد خبر: 346323
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بیژن نامدار زنگنه روز دوشنبه در توضیح وعده جهش سوم صنعت پتروشیمی گفت: دو جهش در پتروشیمی اتفاق افتاده که یک جهش اوایل دهه 90 به اتمام رسید و جهش دوم تا پایان سال 1400 بروز و ظهور خواهد کرد، همچنین مقدمات، حرکت‌های اصلی و طرح‌های جهش سوم آغاز شده است.

جهش سوم صنعت پتروشیمی؛ رسیدن ارزش مالی تولیدات پتروشیمی به 135 میلیارد دلار

وی با ابراز امیدواری از اینکه جهش سوم صنعت پتروشیمی تا سال 1405 تولیدات پتروشیمی را به بیش از 130میلیون تن در سال با ارزش مالی 135 میلیارد دلار می‌رساند، افزود: جهش نخست 15 تا 16 میلیارد دلار ارزش مالی و جهش دوم ارزش مالی 25 میلیارد دلاری داشته‌اند و در جهش سوم با رشد چشمگیر به سود مالی بالای 35 میلیارد دلار خواهیم رسید.

اشتغال فراوان و ارزش‌افزوده با جهش سوم صنعت پتروشیمی

وزیر نفت اگر جهش سوم صنعت پتروشیمی با رونق تولیدات صنایع پایین‌دستی همراه باشد علاوه‌بر ایجاد اشتغال فراوان، ارزش‌افزوده بسیاری را نیز برای کشور به همراه دارد.

زنگنه با بیان مثالی ادامه داد: به‌طورمثال از طریق طرح‌های جلوگیری از سوزاندن گازهای در مشعل، حجم عظیمی نزدیک به 10میلیون تن خوراک برای پتروشیمی‌ها تهیه می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها