کد خبر: 346427
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۲:۵۵:۳۷
| |

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

15 هزار دانش‌آموز دارای آسیب شنوایی در حال تحصیل هستند

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در حال حاضر 15 هزار دانش‌آموز دارای آسیب‌ شنوایی در مدارس ویژه و عادی کشور تحصیل می‌کنند

15 هزار دانش‌آموز دارای آسیب شنوایی در حال تحصیل هستند
کد خبر: 346427
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۲:۵۵:۳۷

اعتمادآنلاین| ‌ محسن غفوریان معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به مناسبت روز جهانی ناشنوایان، اظهار کرد: در حال حاضر 15 هزار دانش‌آموز آسیب‌دیده شنوایی در کشور تحصیل می‌کنند که 5 هزار دانش‌آموز در بیش از 1500 کلاس درس در قالب 100 مدرسه ویژه تحصیل کرده و 10 هزار دانش‌آموز نیز در طرح تلفیقی تحت پوشش هستند.

وی به اقداماتی که برای دانش‌آموزان آسیب‌دیده شنوایی در دستور کار دارند،‌گفت: استفاده از روش اشاره برای ناشنوایان به عنوان ابزار برای تقویت ارتباطات این افراد با جامعه است که در سال جاری یعنی از آبان 97 تا کنون بیش از 850 هزار نفرساعت آموزش زبان اشاره به معلمان مدارس استثنایی داشتیم.

غفوریان اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری نیز 60 مدرس در کشور کار آموزش معلمان مدارس ویژه، معلمان مدارس پذیرا، والدین و ادارات مرتبط با کار ناشنوایان را انجام می‌دهند.

معاون رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: برای اولین بار کتاب فارسی خوانداری پایه اول ابتدایی به صورت زبان اشاره با نرم‌افزار در اختیار دانش‌آموزان کلاس اولی آسیب‌دیده شنوایی قرار می‌گیرد که این کتاب در حال توزیع است.

وی از ارائه خدمات حمایتی برای دانش‌آموزان ناشنوا خبر داد و گفت: خرید سمعک برای دانش‌آموزان آسیب‌دیده شنوایی جزو خدمات حمایتی است.

غفوریان به آموزش زبان انگلیسی به دانش‌آموزان ناشنوا خبر داد و افزود: برای اولین بار در سال تحصیلی 99 ـ 98 آموزش زبان اشاره انگلیسی به صورت آزمایشی به 2 کلاس دانش‌آموزان آسیب‌دیده شنوایی در شهر تهران ارائه می‌شود.

معاون رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به توسعه رشته‌های مهارتی برای دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه متناسب با شرایط و علایقشان خبر داد و گفت: سیاست سازمان استفاده از همه ابزارهای ارتباطی بوده و لب‌خوانی و زبان اشاره مورد تأکید ماست؛ ضمن اینکه امسال آموزش زبان اشاره به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که خدمات سازمان متناسب با شرایط این عزیزان به خوبی در اختیارشان قرار بگیرد و مربیان و آموزگاران را به خوبی آموزش دهیم ضمن اینکه توسعه رشته‌های مهارتی برای اشتغال آنان در دستور کار قرار دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها