کد خبر: 346434
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۳:۱۵:۳۳
| |

علیرضا حیدری:

سعدالله‌اف کشتی‌گیر خاصی نیست، می‌شود او را شکست داد

دارنده 6 مدال کشتی آزاد جهان گفت: سعدالله‌اف که روی او خیلی تبلیغ می‌شود کشتی‌گیر خیلی خاصی نیست، در وزن پایین‌تر بهتر کشتی می‌گرفت اما می‌شود او را در 97 کیلوگرم شکست داد.

سعدالله‌اف کشتی‌گیر خاصی نیست، می‌شود او را شکست داد
کد خبر: 346434
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۳:۱۵:۳۳

اعتمادآنلاین| ‎ علیرضا حیدری در مورد کسب چهار مدال و عنوان چهارمی تیمی در مسابقات جهانی 2019 نورسلطان اظهار داشت: قطعا به لحاظ تیمی نتیجه بهتری در مقایسه با دو سال اخیر گرفتیم ولی واقعیت این است که جایگاه کشتی ما همیشه قرار گرفتن روی سکوست. حالا روس‌ها خیلی از ما جلو زده‌اند و گرفتن آنها بر سکوی قهرمانی خیلی سخت شده، اما باید برای جایگاه‌های دومی و سومی تلاش کنیم. اگر یک مقدار بیشتر کار کنیم به این مهم خواهیم رسید. هرچند نتیجه بد نبود، اما ما 4 مدال گرفتیم که فقط یکی از آنها در اوزان المپیکی بوده است. بعد از این، کشتی‌گیران اوزان غیرالمپیکی به وزن‌های بالا و پایین می‌روند تا بتوانند شانس خود را برای حضور در المپیک امتحان کنند، اما باید دید تیم‌هایی مثل آمریکا و روسیه چند مدال در اوزان المپیکی به دست آوردند.

وی ادامه داد: من خودم در قزاقستان بودم و از نزدیک رقابت‌ها را تماشا کردم. به هرحال در یکی دو سال اخیر یکی دو تا اتفاق بد باعث شد که نتیجه نگیریم و یکی دو تا اتفاق خوب هم امسال باعث شد به نسبت نتیجه بهتری بگیریم اما به لحاظ فنی مشکلاتی وجود دارد. مثلا یکی از آنها تغییر برد با باخت در ثانیه‌های آخر هست. کشتی‌گیر ما چند پوئن جلوست اما نمی‌تواند کشتی را حفظ کند تا برنده از تشک خارج شود،‌ درحالیکه قبلا ما با یک اخطار چند دقیقه کشتی را اداره می‌کردیم و برنده می‌شدیم. باید روی این چیزها کار شود.

دارنده مدال برنز المپیک 2004 آتن گفت: من فکر می‌کنم امروز کشتی برندی ندارد. سعدالله‌اف که رویش خیلی تبلیغ می‌شود کشتی‌گیر خیلی خاصی نیست، قبلا در 85 کیلو بهتر کشتی می‌گرفت اما او را در 97 کیلوگرم می‌شود شکست داد. قدش برای این وزن کوتاه است، نه آنقدر زور دارد که با زور همه را ببرد. به نظر من یک آدم معمولی است، وزنش که بالا آمده از سرعتش کم شده است. البته او قهرمان روز است، اما برندی به آن صورت نداریم که کشتی‌گیران ما فکر کنند نمی‌توانند قهرمان دنیا شوند، ولی متاسفانه درگیر مسائل شخصی هستیم و نمی‌توانیم روی ایرادهای فنی‌مان کار کنیم. فقط کافی است روی ضعف کشتی‌گیر خوب‌مان 6 ماه کار کنیم تا بتواند حریفش را شکست دهد.

نایب‌رئیس پیشین فدراسیون کشتی با اشاره به فدراسیون علیرضا دبیر خاطرنشان کرد: دبیر باید برنامه‌اش مشخص باشد. او رئیس فدراسیون کشتی است. در فرنگی اصلا انتخابی برگزار نشد،‌ در آزاد هم 50-50 بود. دبیر باید در این موارد نظرش را بگوید. باید دخالت می‌کرد. او رئیس است. یا اینکه کمیته فنی‌اش یک دستورالعمل مشترک و مشخص را ارائه دهد. کشتی انتخابی تیم ملی می‌خواهد و بعد کمیته فنی می‌تواند در خصوص برخی وزن‌ها نظر خودش را اعمال کند، مثل زمانی که یک کشتی‌گیر تاپ 6 پوئن جلو می‌افتد اما در یک لحظه غفلت ضربه فنی می‌شود. اینجا کمیته فنی می‌تواند تمام مسائل را در نظر بگیرد و بعد ملی‌پوش را انتخاب کند. در سایر موارد قانون باید برای همه یک شکل باشد. قانونِ بد، از بی‌قانونی بهتر است. وقتی یک قانون بد وجود دارد،‌ لااقل همه می‌دانند این قانون ملاک عمل است و خود را با آن مطابقت می‌دهند. نظر من این است که حتی دربان فدراسیون هم باید بداند چه حق و حقوقی دارد و بعد اگر منِ رئیس فدراسیون به قولم عمل نکردم بتواند شکایت کند. فرآیند انتخاب تیم‌های ملی باید مشخص باشد.

حیدری اضافه کرد: قرار بود همه کاندیداها برنامه‌شان را روز انتخابات بیاورند، اما آن قدر ماجرا اتفاق افتاد که برنامه‌ای ندیدیم. حالا دیگر باید برنامه‌ها مشخص باشد و ما منتظر ارائه آن هستیم. هم کشتی‌گیر،‌ هم مربی سازنده،‌ هم مردم و هم خبرنگار باید بدانند برنامه چیست. فدراسیون باید به یک هدف مشترک برسد و آن را به صورت قانون به همه ابلاغ کند. اجرای قانون منیت‌ها را از بین می‌برد. حقوق و دستمزد و نحوه جابه‌جایی‌ آدم‌ها هم باید مشخص باشد. من شنیدم که می‌خواهند کشتی نونهالان را تعطیل کنند، درحالیکه ما در بزرگسالان کار خاصی نمی‌توانیم انجام دهیم و کار اصلی در رده سنی نونهالان است. آنجاست که آموزش صورت می‌گیرد و بعد می‌توانیم در تیم ملی بزرگسالان بهره‌برداری کنیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها