کد خبر: 346463
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۳:۵۲:۴۰
| |

برومند چهارآیین، عضو هیات مدیره کانون مرغداران گوشتی:

قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده 9200 تومان است

برومند چهارآیین، عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: متوسط قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده امروز در واحدهای تولیدی سراسر کشور حدود 9 هزار و 200 تومان است که نسبت به هفته های گذشته ثبات قیمت را نشان می دهد و قیمت گوشت مرغ 12 هزار و 500 تا 14 هزار تومان است.

قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده 9200 تومان است
کد خبر: 346463
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۳:۵۲:۴۰

اعتمادآنلاین| برومند چهارآیین، عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: اکنون قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در بازار برای مصرف کنندگان بین 12 هزار و 500 تا 14 هزارتومان است. پیش از این با افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار مواجه بودیم قیمت هرکیلو مرغ زنده در واحدهای تولیدی به 10 هزار و 500 تومان رسیده بود.

وی تصریح کرد: در پنج سال گذشته در اواخر فصل تابستان و اوایل فصل پاییز همیشه با کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار مواجه بودیم اما امسال در مدت زمان مذکور این اتفاق نیفتاده و بازار این محصول متعادل است.

عضو هیات مدیره کانون مرغداران گوشتی وضعیت تولید گوشت مرغ را مطلوب دانست و پیش بینی کرد: با توجه به 115 میلیون قطعه جوجه ریزی مرغ گوشتی در شهریورماه به نظر می رسد قیمت گوشت مرغ تا پایان مهر ثابت بماند و در اواسط آبان با افزایش تقاضا مواجه شود.

مرغداران از نرخ خرید شرکت پشتیبانی راضی نیستند

چهار آیین گفت: اکنون شرکت پشتیبانی امور دام کشور هر کیلوگرم گوشت مرغ را نزدیک 13 هزارتومان از تولیدکنندگان خریداری می کند. تولیدکننده مرغ گوشتی باید حداقل هزار و 500 تومان برای مراحل انجماد بابت ورود مرغ به تونل انجماد در دمای منفی 42 درجه سانتیگراد به مدت 18 ساعت، نایلون، مقوا، کارتن، انجماد دردمای منفی 20 درجه سانتیگراد بپردازد، که این رقم منطقی نیست.

وی اظهارداشت: نحوه پرداخت پول توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور به شکل پول نقدی یا نهاده منجر شده تا تولیدکنندگان از خرید تنظیم بازاری شرکت پشتیبانی امور دام کشور استقبال نکنند زیرا زمان تحویل و کیفیت نهاده ها مشخص نیست.

به گزارش مرکز آمار ایران، گزارش ها از بازار نشان می دهد قیمت هرکیلو گوشت مرغ به 12 هزار و 500 تومان نیز رسیده است.

در هفته منتهی به شهریور قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ 10 هزارتومان است، در حالی که در مرداد امسال نرخ این محصول به بیش از 14 هزار و 500 تومان بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها