کد خبر: 346470
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۴:۰۶:۵۹
| |

محمد کاظمی، نماینده مردم ملایر در مجلس:

دستور تأمین اعتبار برای دو جاذبه گردشگری ملایر صادر شد

محمد کاظمی، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، گفت: در نخستین سفر وزیر میراث فرهنگی به ملایر دستور تأمین اعتبار برای یخچال میرفتاح و شهر زیرزمینی سامن گرفته شد.

دستور تأمین اعتبار برای دو جاذبه گردشگری ملایر صادر شد
کد خبر: 346470
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۴:۰۶:۵۹

اعتمادآنلاین| محمد کاظمی، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، به وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان و قابل توجه در سطح این شهرستان اشاره کرد و گفت: دو جاذبه گردشگری ملایر نیازمند تأمین اعتبار بودند که شامل یخچال میرفتاح و شهر زیرزمینی سامن هستند.

وی با بیان اینکه یخچال میرفتاح در جریان بارندگی‌های ابتدای سال تخریب‌ و نیمه‌ کاره مانده بنابراین دستور تأمین اعتبار لازم برای بازسازی آن از وزیر میراث فرهنگی گرفته شد، افزود: ساختمان ورودی شهر زیرزمینی سامن نیز در حال ساخت است و نیاز به تأمین اعتبار داشت که دستور پرداخت اعتبارات آن نیز از سوی وزیر صادر شد.

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش به ثبت ملایر به‌عنوان شهر ملی مبل و منبت اشاره کرد و افزود: این برند، جهشی بزرگ در راستای ارتقاء فرهنگ، اقتصاد و گردشگری ملایر به وجود آورد اما نباید به همین مقدار اکتفا کرد و برای ثبت جهانی مبل و منبت ملایر تلاش می کنیم.

وی به حضور مکرر مسئولان کشوری در ملایر به منظور بررسی زیرساخت های لازم برای جهانی ‌شدن مبل و منبت ملایر اشاره کرد و گفت: تا کنون دو بار معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی به ملایر سفر کرده و چندین بار نیز به دنبال حضور وزیر میراث فرهنگی در ملایر بودیم.

کاظمی بازدید اخیر وزیر میراث فرهنگی از کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های مبل و منبت ملایر را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: کارهای مقدماتی برای تحقق این امر در شهرستان انجام‌ و پروپوزال به تهران ارسال‌ شده است.

وی به قول مساعد مونسان در زمینه ثبت جهانی منبت ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: باید روال عادی این ثبت طی شود همچنین کارشناسان بین‌المللی ثبت جهانی باید به ملایر سفر کرده و در جریان توانمندی ها ‌و ظرفیت بالای این هنر- صنعت در ملایر قرار بگیرند.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت در ادامه به سفر روز گذشته رئیس جمعیت هلال احمر کشور به ملایر اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر این شهرستان از نظر امکانات، تجهیزات، زیربنا و ساختمان نسبت به سایر شهرستان‌ها محروم است بنابراین سعی کردیم این محرومیت‌ها را با تکمیل تجهیزات تا حدودی رفع کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید زمین متعلق به جمعیت هلال احمر ملایر با هزار و 500 مترمربع زیربنا واقع در نقطه مرکزی شهر باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود، افزود: مقرر شد جلسه‌ای با حضور شهرداری، سازمان جمعیت هلال احمر و بحش خصوصی تشکیل و تصمیم‌های لازم اتخاد شود.

عضو شورای جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: با توجه به اینکه انبار تدارکات و واحدی برای آموزش جوانان در ملایر نداریم، رئیس جمعیت هلال احمر کشور در این سفر قول مساعد داد برای واحد جوانان ملایر مکان مناسبی احداث شود.

وی بازدیدهای رئیس جمعیت هلال احمر و بررسی مشکلات و نیازمندی‌های ملایر را اثرگذار دانست و افزود: امیدواریم با قول‌های مساعدی که داده شده است، بتوانیم مشکلات این سازمان را در شهرستان رفع کنیم.

کاظمی با بیان اینکه نگاه مردم به جمعیت هلال احمر مثبت است، تأکید کرد: در زلزله سال گذشته و سیل امسال جمعیت هلال احمر ملایر با توجه به محدودیت امکانات و تجهیزات، خوب و به موقع عمل کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس همچنین به نشست خود با معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: در این جلسه‌ موضوعات مختلف منطقه و کشور و دغدغه ها و نیازهای مختلف شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کاظمی به عدم تخصیص اعتبار و یا تأمین قیر مورد نیاز پروژه‌های مختلف از آغاز سال 98 و وعده تأمین 4 میلیون تن قیر برای پروژه‌های عمرانی توسط وزارت نفت، اشاره کرد و گفت: در این نشست خواستار تأمین قیر مورد نیاز برای بهسازی روستاها، مناطق بازآفرینی شهری و ... شدیم و از معاون اول رئیس جمهور خواستیم تا موضوع در هیئت دولت طرح و اقدامات مقتضی پیرامون رفع مسأله صورت پذیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها