کد خبر: 346646
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

از واحد جنگ روانی ارتش انگلیس چه می‌دانید؟

یک رسانه انگلیسی در رابطه با واحد جنگ روانی ارتش انگلیس علیه خاورمیانه، که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند، اطلاعاتی منتشر کرد.

از واحد جنگ روانی ارتش انگلیس چه می‌دانید؟
کد خبر: 346646
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک رسانه انگلیسی در رابطه با واحد جنگ روانی ارتش انگلیس علیه خاورمیانه، که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند، اطلاعاتی منتشر کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه «میدل ایست آی» طی گزارشی در این رابطه خبر داد: مدیر بخش خاورمیانه توییتر نیز جزو افسران واحد جنگ روانی ارتش بریتانیا بوده و در پروژه‌های روانی و رفتاری این واحد در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مشارکت دارد.

بر اساس این گزارش واحد مذکور «77» نام دارد و مقر آن در غرب لندن است. کارشناسان آن را واحد جنگجویان فضای مجازی توصیف کرده‌اند که حدود 1500 نفر از پرسنل و نیروهای احتیاط ارتش بریتانیا در آن فعالیت می‌کنند و طی چند ماه اخیر تماس‌هایی با برخی از روزنامه‌نگاران برای پیوستن به نیروهای احتیاط این واحد برقرار شده است.

وظایف ترسیم‌شده واحد، انجام فعالیت‌های تبلیغاتی-رسانه‌ای است، اما وزارت دفاع انگلیس همچنان در به‌کارگیری این واژه‌ها برای توصیف واحد 77 دچار تردید است و به جای آن این واحد را «عامل تغییر» با هدف «پاسخ به چالش جنگ‌های مدرن از طریق مشارکت‌های غیرکشنده و استفاده از اهرم‌های غیرنظامی در راستای سازگاری رفتاری با نیروهای متخاصم» توصیف می‌کند.

این واحد برای جنگ سایبری خود از پایگاه‌های انگلیس، بوسنی، فرانسه، کنیا و آلبانی مشغول فعالیت است و تلاش دارد شکل رفتاری منطقه خاورمیانه را تغییر دهد و به مقابله با افراطی‌گری بپردازد.

در گزارش این رسانه تاکید شده است برخی از اعضای واحد 77 دارای استعدادهای شگفت‌انگیزی در بخش شبکه‌های اجتماعی هستند و بعضی از آنها حتی به عربی شعر می‌گویند؛ اینان افراد مستعدی‌اند که در داخل ساختار کلاسیک ارتش انگلیس قابلیت شکوفایی نداشته‌اند، اما در فضای مجازی امکان بهره‌گیری از آنها وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها