کد خبر: 346681
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۰۸:۵۳:۳۷
| |

سخنگوی سازمان انتقال خون:

60 درصد از اهدا کنندگان خون به طور مستمر خون اهدا می‌کنند

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال یک میلیون و 339 هزار و 432 نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون سراسر کشور مراجعه کردند که یک میلیون و 51 هزار و 29 نفر موفق به اهدای خون شدند.

60 درصد از اهدا کنندگان خون به طور مستمر خون اهدا می‌کنند
کد خبر: 346681
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۰۸:۵۳:۳۷

اعتمادآنلاین| ‌ بشیرحاجی بیگی افزود: در حال حاضر 178 مرکز اهدای خون در کشور فعال است که استان های فارس، خراسان رضوی ،خوزستان، تهران ، و مازندران بیشترین مراکز اهدای خون در کشور را به خود اختصاص داه اند و استان فارس با 14 مرکز دارای بیشترین مرکز اهدای خون در کشور است.

وی ادامه داد: زنان در 6ماهه امسال 43هزارو 464 واحد خون اهدا کردند و همچنین شاخص اهدای خون بانوان در کشور در 6ماهه نخست امسال 4.2است و استان های لرستان،مرکزی ،کردستان، سیستان و بلوچستان دارای بالاترین میزان شاخص اهدای خون بانوان در کشور هستند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت : شاخص اهدای خون مستمر(با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال ) در کشور نزدیک به 60درصد است ، یعنی 60درصد از اهدا کنندگان خون به طور مستمر خون اهدا می کنند و در حال حاضر استان های سمنان ، خراسان جنوبی ،بوشهر بیشترین میزان اهدا کنندگان مستمر در کشور را دارند.

وی ادامه داد: در 6مامه نخست امسال بیشترین اهدای خون مربوط به استان های تهران، فارس، خراسان رضوی است و 30درصد از خون های اهدای توسط این استان تامین می شود.

حاجی بیگی اعلام کرد:میزان خون اهدایی در استان های چهار محال و بختیاری،قزوین ،خراسان شمالی در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با رشد قابل توجهی همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در استان های چهار محال بختیاری ، البرز ،مرکزی در 6ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بانوان اقبال بیشتری به اهدای خون داشتند .

90درصد از اهداکنندگان خون در کشور دارای گروه خونی مثبت هستند

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت : 90درصد از اهداکنندگان خون در کشور دارای گروه خونی مثبت هستند و تنها 10درصد دیگر از اهدا کنندگان دارای گرو های خونی منفی هستند.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان اهدا کنندگان خون در کشور را گروه خونی مثبتO با 34درصد به خود اختصاص داده اندو گروه خونی ABمنفی با یک درصد اهدا کننده خون کمیاب ترین گروه خونی در کشور است .

وی افزود : در 6ماهه نخست امسال یک میلیون و 824 هزار واحد خون و فرآورده های خونی شامل : گلبول قرمز فشرده شده ،پلاکت و پلاسمای خون به مراکز درمانی و بیمارستان ها کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3درصد افزایش داشته است .

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها