کد خبر: 346785
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۱:۰۶:۲۳
| |

امیدواری مربی تیم ملی کاراته به کسب موفقیت در المپیک 2020

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: اگر الان بخواهیم درباره کسب سهمیه صحبت کنیم، غیرکارشناسی است، چرا که به غیر از رقابت‌های روسیه، در مجموع 7 رویداد بین‌المللی برای افزایش امتیاز کسب سهمیه المپیک تا پایان سال 98 در پیش داریم.

امیدواری مربی تیم ملی کاراته به کسب موفقیت در المپیک 2020
کد خبر: 346785
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۱:۰۶:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ سید شهرام هروی درباره آخرین وضعیت تیم ملی کاراته ایران در آستانه اعزام به ششمین مرحله لیگ جهانی در روسیه، اظهار کرد: پس از بازگشت از ژاپن با برگزاری دو مرحله اردوی تیم ملی، سعی کردیم بازیکنان را از نظر ذهنی و بدنی ریکاوری کنیم و با توجه به سنگینی رقابت‌ها، آن‌ها را به مرز آمادگی مطلوب جهت حضور در لیگ جهانی روسیه برسانیم. خوشبختانه بچه‌ها در شرایط عالی بسر می برند و همگی مصمم هستند در ادامه عملکرد موفق خود در رقابت‌های بین‌المللی، این بار نیز در لیگ جهانی به بهترین نتایج دست یابند.

سرمربی تیم ملی کاراته ایران افزود: برای حضور در این رقابت‌ها و با توجه به فرصتی که پس از رقابت های ژاپن در اختیار داشتیم سعی کردیم تمرینات شبیه‌سازی را در جهت رفع معایب بازیکنان در دستور کار قرار دهیم. یکسری از نفرات دچار آسیب‌دیدگی‌های جزئی بودند که خوشبختانه برطرف شد و در حال حاضر شرایط خوبی دارند.

وی درباره وضعیت کسب 3 سهمیه توسط کاراته کاهای ایران و اینکه آیا می‌توان به کسب سهمیه‌های کامل اطمینان داشت یا خیر، گفت: اگر الان بخواهیم درباره کسب سهمیه صحبت کنیم، غیرکارشناسی است، چرا که به غیر از رقابت‌های روسیه، در مجموع 7 رویداد بین‌المللی برای افزایش امتیاز کسب سهمیه المپیک تا پایان سال 98 در پیش داریم که در مجموع حدود 6500 امتیاز دارد، بنابراین باید برای کسب موفقیت در هر رویداد تمرکز کنیم تا ان‌شاءالله در پایان کار به اهدافمان برسیم.

هروی درباره نگرانی بابت کسب سهمیه در سبک وزن، گفت: در وزن 67- کیلوگرم هنوز امیدوار هستیم و تلاشمان این است که از طریق رنکینگ به سهمیه المپیک برسیم. نمی‌توانیم بگوییم در این وزن نگرانی نداریم اما بازیکنان خیلی خوبی در سبک وزن داریم و برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ امیدواریم. ما واقعا در این وزن بدشانس بودیم که به اینجا رسیدیم. مطمئن باشید هم در کسب سهمیه موفق می‌شویم و هم در المپیک در این وزن نتایج خوبی خواهیم گرفت.

سرمربی تیم ملی کاراته افزود: در وزن 75- کیلوگرم رقابت بین بهمن عسگری و علی‌اصغر آسیابری است و شرایط خوبی داریم. در وزن 75+ کیلوگرم نیز پورشیب، گنج‌زاده و اباذری را داریم که تنور این وزن را داغ کرده‌اند. مسیر کسب سهمیه در کاراته بسیار سخت‌تر از رشته‌های دیگر است. در برخی رشته‌ها 3 یا 4 ورودی برای کسب سهمیه در نظر می گیرند اما در کاراته ما از تیر سال 97 برای کسب سهمیه تلاش می‌کنیم و این روند تا پایان سال 98 ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به انتظارات از کاراته، آیا قولی برای کسب مدال در المپیک می‌دهد یا خیر، خاطرنشان کرد: فقط می‌توانم این قول را بدهم که کاراته یکی از رشته‌های موفق ایران در المپیک 2020 خواهد بود. شخص وزیر ورزش همیشه در صحبت‌های خود از کاراته بیشترین انتظار را دارد که همین امر نشان دهنده جایگاه کاراته ایران است. امیدوارم بتوانیم انتظارات را برآورده کنیم و به نتایج خوبی برسیم.

هروی در پایان گفت: امیدوارم با توجه به حمایت‌های خوبی که از سوی مسئولان ورزش و فدراسیون و همچنین جامعه کاراته از تیم ملی صورت می‌گیرد، شاهد استمرار موفقیت تیم ملی باشیم. جا دارد از مسئولان ورزش و فدراسیون و همچنین اهالی کاراته بخاطر حمایت‌هایشان از تیم ملی صمیمانه تشکر کنم و امیدوارم بتوانیم پاسخگوی این محبت‌ها باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها