کد خبر: 346829
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۲:۱۹:۰۲
| |

حماس به دبیرکل سازمان ملل نامه نوشت

جنبش فلسطینی حماس در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل به تشدید شهرک‌سازی صهیونیستی، تلاش برای تغییر هویت قدس و محاصره غزه پرداخت و خواستار پایان دادن به این امور شد.

حماس به دبیرکل سازمان ملل نامه نوشت
کد خبر: 346829
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۲:۱۹:۰۲

اعتمادآنلاین| جنبش فلسطینی حماس در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، ادامه نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین، ثبات منطقه را بر هم می‌زند و باید به شهرک‌سازی صهیونیستی و یهودی کردن قدس پایان داده شود و محاصره نوار غزه پایان یابد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، در ادامه این نامه آمده است: ادامه اشغال اراضی فلسطینی، عامل اصلی در ادامه تنش‌ها و تهدید امنیت و صلح بین‌المللی است.

حماس در ادامه از گوترش درخواست کرد به نقش اخلاقی و قانونی خود در حمایت از ملت فلسطین و حقوق و چشم‌اندازهای آن در آزادی، استقلال، بازگشت و تعیین سرنوشت عمل کند.

در این نامه به اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس پرداخته و اعلام شده است، از زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی به رسمیت شناخته شهرک‌سازی صهیونیستی افزایش پیدا کرده است و رژیم صهیونیستی دنبال تغییر واقعیت دموگرافی (جمعیتی) و هویت تاریخی اراضی اشغال شده فلسطین بویژه قدس است.

حماس به محاصره غزه از سال 2007 تا کنون هم اشاره کرد و نوشت، تل‌آویو همچنان کنترل گذرگاه تجاری «کرم ابوسالم» را در اختیار دارد و مانع از صادرات کالا و تولیدات نوار غزه می‌شود. همچنین گاهی دامنه صید را تا سه مایل کاهش می‌شود و موانع سختگیرانه‌ای در قبال رفت و آمد اهالی غزه از گذرگاه «بیت‌حانون» اتخاذ می‌کند.

این جنبش در ادامه بر حق ملت فلسطین در مقاومت علیه اشغالگر و قانونی بودن این موضوع بر اساس عرف بین‌الملل تأکید کرد.

حماس در پایان راهپیمایی‌های بازگشت را نمونه‌ای از مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز دانست و گفت، این راهپیمایی‌ها پس از آن آغاز شد که فلسطینی‌ها دیدند حق بازگشت در هیچ جلسه‌ای درباره فلسطین مطرح نمی‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها