کد خبر: 346973
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تقسیم اصولگراها به انقلابی و نیمچه‌انقلابی غلط است/ اصولگرایان باید خوش‌بینی‌ها را کنار بگذارند

ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا، گفت: فضای انتخاباتی متاثر از اظهارنظرهای غیرمنطقی گروهی که اتفاقاً از تریبون‌های متعدد و مهمی هم برخوردارند به مشکل برمی‌خورد.

تقسیم اصولگراها به انقلابی و نیمچه‌انقلابی غلط است/ اصولگرایان باید خوش‌بینی‌ها را کنار بگذارند
کد خبر: 346973
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دبیر کل حزب ایران‌زمین طرح مسائلی چون اصولگرای انقلابی و غیرانقلابی را آسیبی جدی برای جریان اصولگرایی قلمداد می‌کند.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این رابطه گفت: به هر حال هر چقدر به موعد انتخابات نزدیک می‌‌شویم، فضای انتخاباتی متاثر از اظهارنظرهای غیرمنطقی گروهی که اتفاقاً از تریبون‌های متعدد و مهمی هم برخوردارند به مشکل برمی‌خورد. در واقع تقسیم اصولگراها به اصولگرایان انقلابی و نیمچه‌انقلابی غلط است. مقام‌ معظم‌ رهبری بارها تاکید کرده‌اند که هر کسی را یک میزانی از انقلابی‌گری داشته باشد‌، چهره‌ای انقلابی بشناسیم. پس اینکه بعضی صفر و صد کنند و خود را انقلابی‌ اصیل و دیگری را دور از انقلابی‌گری بدانند، راهی است که حتماً مقصدی جز بیراهه نخواهد داشت. بنابراین بهتر است‌‌‌ آقایان به خود بیایند و دست از کارهایی که بوی تفرقه می‌دهد بردارند.

این فعال اصولگرا همچنین ادامه داد: این نوع روش نه تنها گروه‌های خطاکار را به دستاوردی نخواهد رساند، بلکه وحدت و لیست مشترک در فضای انتخاباتی را برای اصولگرایان به رویای محال تبدیل خواهد کرد و باعث خدشه‌دار شدن وجهه و آبروی تفکر اصولگرایی می‌شود؛ یعنی آسیب ناشی از خودبزرگ‌تربینی قطعاً هزینه‌های غیرقابل جبرانی را تحمیل می‌کند و به همین دلیل خطاکاران باید بدانند بدرفتاری‌شان با هیچ توضیحی توجیه نخواهد شد.

این چهره توضیح داد: بحث خطرناک دیگر هم چیزی جز این نیست که برخی گمان می‌کنند به دلیل عملکرد بد مجلس دهم مردم به اصولگرایان رأی خواهند داد و به همین دلیل نوعی غرور بر آنها غلبه کرده است. باید به آنها گفت این تحلیل قطعاً تحلیلی غیرواقعی است . این نوع تحلیل از لوازم شکست و ناکامی است. به همین دلیل اصولگرایان باید این خوش‌بینی‌ها را کنار بگذارند تا بتوانند برنامه‌هایی کارشناسی‌شده و منطبق با واقعیت‌ها در فضای انتخاباتی خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند و بتوانند رأی‌های لازم را برای رسیدن به پارلمان تصاحب کنند.

ابوالقاسم رئوفیان در پایان گفت: امیدوارم آن دسته از اصولگرایانی که متاسفانه عادت به افراطی‌گری دارند با توجه به اهمیت انتخابات آتی برای جبهه اصولگرایی و البته برای کل نظام، یک بار برای همیشه تصمیم به ترک تندروی و طرح اظهارات ‌آنچنانی بگیرند. با این رویکرد شاید اصولگرایان در شرایطی ایده‌آل خودشان را برای شرکت در انتخابات مهم مجلس آماده کنند و ان‌شاءالله مجلس بعدی با اکثریت اصولگرایان دلسوز تشکیل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها