کد خبر: 346992
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۱۲:۱۳:۰۰
| |

گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» از حاشیه‌های عدم رویارویی ورزشکاران ایران با نماینده‌های رژیم صهیونیستی:

چالش تعلیق ورزش ایران ادامه دارد؟

فدراسیون جودوی ایران تعلیق شده و ایران هیچ برنامه‌ای برای تغییر این رویه ندارد. بعد از تعلیق جودوی ایران دیگر رشته‌های ورزشی کشور هم با حساسیت‌هایی از جانب فدراسیون‌های جهانی روبه‌رو شده‌اند. اتفاقی که می‌تواند بخش بزرگی از ورزش ایران را تحت تاثیر خود قرار دهد.

حجم ویدیو: 9.76M | مدت زمان ویدیو: 00:03:00 دانلود ویدیو
کد خبر: 346992
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۱۲:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فدراسیون جهانی کشتی علیرضا کریمی را 6 ماه از حضور در رقابت‌های کشتی محروم کرد. این خبری بود که اسفندماه سال 1396 روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت.

کریمی که در رقابت‌های امیدهای جهان شرکت کرده بود برای اینکه مقابل حریف اسرائیلی خود قرار نگیرد، با دستور کادر فنی تیم ملی، کشتی را به حریف روس خود واگذار کرد و محرومیت 6ماهه را به جان خرید و فدراسیون کشتی ایران هم در خطر تعلیق قرار گرفت.


همین موضوع باعث شد رسول خادم رئیس وقت فدراسیون کشتی ایران در نامه‌ای خطاب به مسئولان کشور از آنها بخواهد یک ‌بار برای همیشه تکلیف مبارزه نکردن ورزشکاران ایرانی با نماینده‌های اسرائیلی را روشن کنند.

خادم در این نامه اعتراضی نوشت: «اگر قرار است عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس اصل باشد، پس چرا باید زمین و آسمان را به هم دوخت و هر آنچه داشت هزینه کرد تا بتوان با توجیه چرایی موضوعِ عدم رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس، برای نهادهای بین‌المللی، که به لطف ارسال فوری تمامی اخبار از داخل کشور، مستنداتی بیش از ما در اختیار دارند، از تعلیق گریخت؟»

او در ادامه نوشته بود: «همه ‌کسانی که مسئولان اصلی این تصمیم‌گیری هستند، در این شرایط نه ‌تنها کوچک‌ترین نقشی در کمک به ورزشکار، مربی و فدراسیون مربوطه ندارند، بلکه کلاً آن‌قدر عقب می‌ایستند که اصلاً دیده نشوند.»

خادم در پایان این نامه خطاب به مسئولان کشور نوشت: «اگر توان مردانه ایستادن پایِ اعتقادات و تصمیمات‌تان را ندارید، حداقل آزادگی کنید و پای کشتی‌گیر و مربی‌اش بایستید. بگذارید بدون منت‌کشی از دیگران، با حفظ عزت، صادقانه تعلیق شویم. یا اگر معتقد نیستید، حداقل حرف جدیدی بزنید.»

ماجرای خادم و کشتی ایران پیش از تدبیری برای این مساله به پایان رسید. خادم از فدراسیون کشتی رفت، اما داستان روبه‌رویی ورزشکاران ایرانی با نماینده‌های رژیم اشغالگر قدس هنوز ادامه دارد. سعید ملایی قهرمان جودوی ایران ورزشکار بعدی ایران بود که برابر نماینده اسرائیل قرار نگرفت و دستش از مدال طلای جهان کوتاه ماند.

ملایی بدون تردید پرامیدترین جودوکار ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک بود و همه روی کسب مدال این ورزشکار حساب باز کرده بودند. اما یک حریف اسرائیلی گربه سیاه ملایی جوان شده است. ملایی تاکنون به خاطر مبارزه نکردن با این حریف اسرائیلی از رسیدن به سه مدال جهانی محروم مانده است. او که نتوانست این اتفاق را تحمل کند بعد از رقابت‌های جهانی ژاپن راهی آلمان شد و اعلام کرد دیگر برای ایران مبارزه نخواهد داد. همین صحبت‌های ملایی کافی بود تا فدراسیون جهانی، جودوی ایران را تعلیق کند.

حالا فدراسیون جودوی ایران تعلیق شده و ایران هیچ برنامه‌ای برای تغییر این رویه ندارد. بعد از تعلیق جودوی ایران دیگر رشته‌های ورزشی کشور هم با حساسیت‌هایی از جانب فدراسیون‌های جهانی روبه‌رو شده‌اند. اتفاقی که می‌تواند بخش بزرگی از ورزش ایران را تحت تاثیر خود قرار دهد.

این روزها بیشتر از قبل این صحبت رسول خادم پررنگ شده است که: یا مردانه پای اعتقادات‌مان بایستیم، یا حرف جدیدی بزنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها