کد خبر: 347351
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از عملکرد تیم ملی والیبال در جام‌جهانی گزارش می‌دهد:

نمایشی مایوس‌کننده از قهرمان آسیا در جام‌جهانی والیبال

بازیکنان ایران در بازی اول خود در جام‌جهانی خسته و بی‌انگیزه بودند. آنها عملکردی ضعیف و پراشتباه داشتند. بازی بسیار ضعیف ایران باعث شد سرانجام کولاکوویچ در امتیاز 13 بر هشت ست سوم دست به تعویض بزند و پوریا یلی را به جای غفور به میدان بفرستد. با وجود تغییرات سرمربی اما در نهایت تیم ایران نتوانست روسیه را شکست دهد.

نمایشی مایوس‌کننده از قهرمان آسیا در جام‌جهانی والیبال
کد خبر: 347351
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن- زمان زیادی از قهرمانی تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمانی آسیا نگذشته بود که این تیم عازم جام‌جهانی شد و 2 شکست در 2 بازی اول شادی قهرمانی را به موج انتقاد علیه مربی و بازیکنان تیم ملی تبدیل کرد.

نمایش مایوس‌کننده در مقابل روسیه

تیم ملی والیبال در بازی اول خود در مقابل روسیه با نتیجه 3-1 شکست خورد . ست‌های اول، دوم و چهارم این بازی با امتیازات 25 بر 21، 25 بر 18 و 25 بر 22 به سود روسیه رقم خورد و ایران فقط در ست سوم با نتیجه 26 بر 24 پیروز شد.

بازیکنان ایران در بازی اول خود در جام‌جهانی خسته و بی‌انگیزه بودند. آنها عملکردی ضعیف و پراشتباه داشتند. بازی بسیار ضعیف ایران باعث شد سرانجام کولاکوویچ در امتیاز 13 بر 8 ست سوم دست به تعویض بزند و پوریا یلی را به جای غفور به میدان بفرستد. با وجود تغییرات سرمربی اما در نهایت تیم ایران نتوانست روسیه را شکست دهد.

کولاکوویچ مربی تیم ملی پس از شکست مقابل روسیه گفت: «ما در 2 ست ابتدای بازی خواب‌آلود بودیم و روی بازی تمرکز نداشتیم. روسیه در تمام قسمت‌های بازی از ما بهتر بود و به ویژه سرویس‌های خوبی به زمین ما زد. ما هم در مقابل نتوانستیم راه‌حلی برای مشکل خود در ست‌های ابتدایی پیدا کنیم. در اواسط ست سوم شرایط را تغییر دادیم و به روشی که خودمان می‌دانستیم بازی کردیم. اما در ست پایانی روسیه سرویس‌های بسیار خوبی به زمین ما زد و در نهایت توانستند برنده این بازی شوند.»

در پایان نخستین روز از مسابقات جام‌جهانی، تیم ملی والیبال ایران در رده نهم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

شکست در مقابل مصر پس از هشت سال

در بازی دوم، ایران در مقابل مصر هم عملکرد ناامیدکننده‌ای داشت . تیم‌ ملی والیبال، صبح روز چهارشنبه 10 مهر، به مصاف تیم ملی مصر رفت و در عین ناباوری با نتیجه 3-1 (25-22، 24-26، 18-25 و 24-26) تن به شکست داد تا دومین باخت خود در این رقابت‌ها را تجربه کند.

آخرین باری که تیم ملی ایران در مقابل مصر شکست خورده بود به مسابقات قهرمانی جهان در سال 2010 برمی‌گشت.

کولاکوویچ پس از شکست دوم تیمش در رقابت‌های جام‌جهانی گفت: «اول از همه به تیم مصر برای کسب این پیروزی تبریک می‌گویم. ما برای این مسابقات هنوز آماده نشده‌ایم. بنا بر دلایل زیادی که وجود دارد ما از نظر ذهنی و جسمی برای این مسابقات آماده نیستیم.»

او ادامه داد: «امروز در لحظات مهم، مخصوصاً در ست‌های دوم و سوم خوب بازی نکردیم. در ست سوم و در امتیاز 17 بر 16 به حریف نزدیک شدیم، اما در نهایت باختیم. نتوانستیم مثل همیشه بازی کنیم و در نهایت با نتیجه سه بر یک بازنده شدیم.»

سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران ، نیز در نشست بعد از بازی، درباره باخت سه بر یک مقابل مصر، گفت: «در 2 ست ابتدایی بازی خیلی بد نبودیم و این فرصت را داشتیم که در ست دوم هم پیروز شویم، اما از این فرصت استفاده نکردیم و مصر به پیروزی رسید. وقتی فرصت پیروزی در ست دوم را از دست دادیم با فشار روانی خیلی زیادی به بازی ادامه دادیم که کار را برای همه نفرات تیم سخت کرد. تیم ملی مصر نیز بازی بسیار قدرتمندی را از خود به نمایش گذاشت.»

کاپیتان تیم ملی والیبال گفت: «آنها فشار زیادی به تیم ما وارد کردند و ما هم نتوانستیم راه نجاتی پیدا کنیم. تیم تحت فشار زیادی است.»

میزبانی جام‌جهانی والیبال به غیر از 2 دوره اول که در لهستان و آلمان شرقی برگزار شد، به صورت دائمی بر عهده ژاپن است. روسیه با 6 طلا، 2 نقره و 2 برنز پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات به شمار می‌رود.

ایران تاکنون سه بار در جام‌جهانی والیبال شرکت کرده است. تیم ملی والیبال ایران در سال 1991 یازدهم، در جام‌جهانی 2011 نهم و در سال 2015 هشتم شد.

تیم ملی والیبال ایران در حال حاضر شرایط بسیار بدی در جدول رده‌بندی دارد؛ 2 شکست پیاپی در جام‌جهانی بار دیگر انتقادات بسیاری را متوجه عملکرد کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها