کد خبر: 347369
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۶:۳۳:۲۱
| |

گوشت مرغ در خراسان شمالی گران شد

در پی افزایش قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی، خروج مرغ زنده از استان به مقصد سایر استان‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

گوشت مرغ در خراسان شمالی گران شد
کد خبر: 347369
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۶:۳۳:۲۱

اعتمادآنلاین| ‌ سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی روز چهارشنبه گفت: تلاش داریم تا با ممانعت خروج مرغ زنده از استان، قیمت گوشت مرغ کشتار روز کنترل شود.

امین قربانی در باره علت افزایش قیمت گوشت مرغ در استان گفت: قیمت این محصول بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و با توجه به افزایش میزان تقاضا، قیمت در چند روز گذشته افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی های انجام شده، دامپزشکی استان از خروج مرغ زنده استان و گوشت استحصال شده از مرغ زنده استان ممانعت می کند اما خروج گوشت استحصال شده از مرغ زنده سایر استان ها که در کشتارگاه های این استان کشتار می شود، مانعی ندارد.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: این در حالی است که در یک ماه گذشته قیمت گوشت مرغ در استان کمتر از قیمت مصوب آن یعنی 129 هزار ریال عرضه می شد.

بر اساس این گزارش، در نیمه نخست امسال 690 هزار و 950 قطعه مرغ زنده از خراسان شمالی به مقصد سایر استان ها صادر شده است.

رئیس اتحادیه مرغ و لبنیات بجنورد هم در باره افزایش قیمت گوشت مرغ گفت: گوشت مرغ کشتار روز به ازای هر کیلوگرم، 134 هزار ریال عرضه شده است.

حسین قاسم زاده اظهار داشت: قیمت این محصول در چند روز گذشته، از قیمت مصوب آن بالاتر رفته است به طوری که این محصول پروتئینی دیروز به ازای هر کیلوگرم 132 هزار ریال فروخته شد.

به علت گرانی گوشت قرمز، گرایش به مصرف گوشت مرغ زیاد است و به صورت میانگین روزانه 45 تا 50 تن گوشت مرغ در استان توزیع می شود.

سالانه حدود 22 هزار تن گوشت مرغ در استان مصرف می شود که حدود 6 هزار تن از این میزان از سایر استان ها تامین می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها