کد خبر: 347409
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۷:۴۹:۲۰
| |

تاریخ دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تونس نهایی شد

هیئت عالی مستقل انتخابات تونس امروز (چهارشنبه) تاریخ برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تونس را نهایی و همان 13 اکتبر (21 مهر) اعلام کرد. این در حالی است که از فردا کمپین‌های انتخاباتی شروع می‌شود.

تاریخ دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تونس نهایی شد
کد خبر: 347409
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۷:۴۹:۲۰

اعتمادآنلاین| ‌ نبیل بفون، رئیس هیئت عالی مستقل انتخابات تونس در کنفرانس خبری اعلام کرد، همان یکشنبه 13 اکتبر روز برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تونس خواهد بود.

در این دور دو نامزد یکی قیس سعید، نامزد مستقل و استاد قانون اساسی این کشور و نبیل القروی تاجر تونسی که به جرم پولشویی و فرار مالیاتی در زندان است، به رقابت خواهند پرداخت.

بفون تاکید کرد: تمام تلاش‌ها برای تضمین اصل اعطای فرصت برابر به دو نامزد به کار گرفته شده و ما با وزارت دادگستری، نماینده ریاست‌جمهوری و قاضی پرونده به منظور فراهم شدن فرصت اظهارنظرهای مطبوعاتی برای القروی مکاتباتی داشتیم و خواستار آزادی او شدیم.

وی افزود: باید همه به مسؤولیت‌شان عمل کنند.

دادگاه تجدید نظر روز سه‌شنبه با درخواست آزادی القروی مخالفت کرد که این امر نگرانی‌هایی را درباره روند انتخابات ایجاد کرده است.

رئیس هیئت مستقل انتخابات تونس در عین حال نتایج دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری را نیز اعلام کرد.

وی پیروزی قیس سعید، رئیس حزب "قلب تونس" و نبیل القروی محبوس را در دور اول اعلام کرد و گفت، آنها به دور دوم راه یافته‌اند و انتخابات در داخل در 13 اکتبر خواهد بود و انتخابات در خارج در روزهای 11، 12 و 13 اکتبر جاری برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها