کد خبر: 347629
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۱۹:۰۱:۱۰
| |

منصور غلامی، وزیر علوم تاکید کرد؛

لزوم گسترش نگاه قرآنی به مسائل در سطح جامعه

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: در دنیای کنونی و شرایط فعلی جامعه، بیش از پیش به گسترش قرآن و فهم و نگاه قرآنی نسبت به مسائل نیاز داریم.

لزوم گسترش نگاه قرآنی به مسائل در سطح جامعه
کد خبر: 347629
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۱۹:۰۱:۱۰

اعتمادآنلاین| منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عصر امروز در اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان که در مجتمع امین قم برگزار شد، عنوان کرد: انس با قرآن یک حصن حصین برای همه جوانان علی‌الخصوص دانشجویان است و بر همین اساس باید مفاهیم قرآنی بین جوانان گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه آشنایی جوانان با قرآن باعث می‌شود که از مسائل و آسیب‌ها دور بمانند، افزود: یکی از ماموریت حاملان و حافظان قرآن این است که آموخته‌های خود را به دیگر دانشگاهیان و جوانان انتقال دهند و به هر نحوی که می‌توانند جوانان را به سمت قرآن و عترت سوق دهند.

وزیر علوم بیان کرد: علوم طبیعی و تجربی توسعه زیادی پیدا کرده است ولی انسان در همه جای عالم به علوم قرآنی و الهی تکیه دارد و به آن چنگ می‌زند؛ ارتباط و انس با قرآن باید در جهان گسترش پیدا کند تا مسلمانان و کسانی که می‌خواهند مسلمان شوند، با قرآن آشنا شوند.

وی ادامه داد: امروزه دستیابی به مفاهیم و اطلاعات بسیار آسان شده است و این یک ظرفیت برای فعالان علوم قرآنی است تا به نشر معارف قرآن بپردازند و یک شبکه جهانی قرآنی تشکیل دهند، این موضوع با استفاده از فضای مجازی به آسانی در اختیار است و باید از این ظرفیت جهت تشکیل شبکه بزرگ نشر معارف قرآن کریم در سطح جهانی استفاده شود.

غلامی تصریح کرد: در دنیای کنونی و شرایط فعلی جامعه، بیش از پیش به گسترش قرآن و فهم و نگاه قرآنی نسبت به مسائل نیاز داریم؛ این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و برای گسترش مفاهیم قرآن در جامعه تلاش کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها