کد خبر: 348076
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۱۱:۱۵:۲۲
| |

عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور تاکید کرد؛

لزوم نگاه عاطفی و انسانی در رفتار با معتادان متجاهر

عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور، با تاکید بر لزوم پاکسازی محلات از معتادین متجاهر گفت: باید با نگاه عاطفی وانسانی با این افراد رفتار شود.

لزوم نگاه عاطفی و انسانی در رفتار با معتادان متجاهر
کد خبر: 348076
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۱۱:۱۵:۲۲

اعتمادآنلاین| عمرانی در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح پاکسازی، ترمیم و تثبیت مناطق شوش، مولوی، بازار و محله هرندی از لوث وجود خرده فروشان، توزیع کنندگان و معتادین متجاهر گفت: در خصوص موضوع اعتیاد به ویژه معتادین متجاهر خود مقام معظم رهبری در حکمی ولایی به مسئولان در مورد پیگیری آن تاکید کردند. البته این موضوع باید با نگاه عاطفی و انسانی توام باشد. ما نیز در هر کجا از این مراکزنگهداری معتادین متجاهر بازدید کردیم در حد وسع به بهترین نحوه اداره می‌شد.

وی افزود: ما امروز با چالش‌های اجتماعی مواجه هستیم و در مقطعی قرار گرفتیم که باید انتخاب بین بد و بدتر انجام دهیم. افرادی که از خانواده و جامعه طرد شدند اگر در این محلات به حال خود گذاشته شوند در همین شکل در گرسنگی و سرما بمانند و یا محله‌هایی تعبیه شود که حداقل در آن وعده غذایی و درمان پزشکی داشته باشند، شاید شرایط استاندارد جهانی نداشته باشد اما باید به ان افراد در این وضعیت کمک کنیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به ارائه گزارشی ظرف سال‌های گذشته با مستندات به شورای شهر تهران گفت: یکی از مشکلات که در این محلات وجود دارد بافت فرسوده و کوچه پس کوچه‌ها است باید شهرداری تهمیداتی را فراهم کند تا تراکم ساخت تجاری به شهروندان داده شود و به این ترتیب در این محلات اشتغال ایجاد شود. باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی و پاکسازی محلات عملیاتی وارد کار شویم.

وی تاکید کرد: امروز در شورا باید نقشه طرح تفصیلی این منطقه تدوین و تثبیت شود و کارهای فرهنگی باید به طور جد پیگیری شود. البته باید کارهای فرهنگی با هدف ارتقای فرهنگی و نه به چشم سفره انجام شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها