کد خبر: 348255
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۱۶:۳۹:۰۰
| |

جلال میرزایی:

مبارزه با رانت نمایندگی مجلس با رصد اموال و دارایی‌ها محقق می‌شود

نماینده ایلام در مجلس گفت: در نمایندگی مجلس رانت فوق‌العاده‌ای وجود دارد که بهترین روش کنترل آن رصد اموال و دارایی هاست، لذا به همکارانم توصیه می‌کنم برای مقابله با اتهامات در فضای مجازی اموالشان را اعلام کنند.

مبارزه با رانت نمایندگی مجلس با رصد اموال و دارایی‌ها محقق می‌شود
کد خبر: 348255
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۱۶:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، درباره اعلام شفاف و علنی لیست اموال و دارایی مسئولان گفت: متاسفانه در جامعه ما ایجاد تردید در مورد همه چیز حکمفرما شده است که باعث شده است خیلی از شیوه‌ها و ابزارهایی که به دنبال بهبود سرمایه اجتماعی و کاهش نارضایتی است، خنثی شود.

وی افزود:‌متاسفانه روند تخریبی خاصی در جامعه ما شکل گرفته که فکر می‌کنم به دنبال نابودی سرمایه اجتماعی در جمهوری اسلامی هستند.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: وقتی مسئله‌ای خیلی بزرگ می‌شود زمینه ایجاد تردیدهای بعدی هم فراهم می‌آورد.

میرزایی گفت: باید ضمن حمایت از اعلام لیست اموال و دارایی مدیران و مسئولان به قوه قضائیه، اجازه ندهیم عده‌ای ایجاد شبهه و تردید در عدم اعتماد به این کار را ترویج دهند و بر همین اساس باید مدیریت لازم را برای عدم ایجاد تردید در این کار فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌اصل اعلام اموال مسئول و نماینده کاری درست است و آن را قبول دارم اما بزرگ نمایی این کار را با تبلیغات صحیح نمی‌دانم.

نماینده مردم ایلام در مجلس افزود:‌ نباید با عملیاتی شدن سامانه اعلام اموال و دارایی مسئولین به جامعه اینگونه القا شود که همه مدیران دچار مشکل هستند.

میرزایی تصریح کرد:‌ اگر مدیر و مسئول اموال خود را اعلام کرد و با آن دسته از افراد متخلف و سوء‌استفاده گر از جایگاه‌شان برخورد قاطع صورت نگیرد در این صورت جامعه را ناراضی کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: مردم ایلام از میزان هزینه کرد انتخاباتی من مطلع بوده و می‌دانند حقوق خود را چون عضو هیأت علمی دانشگاه هستم از دانشگاه می‌گیرم نه مجلس.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: باید ضمن اجرای دقیق اعلام لیست اموال ودارایی مدیران و مسئولان از جایگاه‌های آنها هم دفاع کنیم تا آنها بتوانند در شرایط بحرانی از کشور و نظام دفاع کنند و نباید در مسیری حرکت کنیم که به جایگاه مدیریت و مسئولیت کشور ضربه بزنیم.

میرزایی افزود:‌چون شفافیت وجود نداشته است برخی اتهامات مالی منتسب به خانواده مسئولین در قالب پرونده به قوه قضائیه رفته و وضعیت حاد شده است اما اگر از ابتدا سامانه اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان و خانواده آنها اجرایی شده بود این افراد قطعا در باتلاق گیر نمی‌کردند.

وی گفت:‌اگر مسئولی نمی‌خواهد اموال و دارایی خود را به قوه قضائیه اعلام کند نباید وارد عرصه وگود مدیریتی کشور شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس افزود: نمایندگان مجلس یقین کنند که اعلام اموال و دارایی‌شان به قوه قضائیه به نفع آنهاست زیرا از اتهاماتی که در فضای مجازی به آنها وارد می‌شود، جلوگیری خواهد شد.

میرزایی گفت:‌وقتی اموال یک نماینده و مسئول اعلام شد و بعد از 4 سال پایان ماموریتش مجددا آن میزان برآورد شد که آیا اضافه شده یا خیر، قطعا به سود آن فرد خواهد بود.

وی افزود:‌در نمایندگی مجلس جایگاه و رانت فوق‌العاده‌ای وجود دارد که بهترین روش کنترل آن رصد اموال و دارایی آنهاست.

نماینده مردم ایلام در مجلس در پایان تصریح کرد: گاهی ممکن است یک نماینده سالم باشد اما اطرافیان و خانواده آنها زمینه فساد را برایش ایجاد کند اما قطعا با اعلام لیست اموال و دارایی به قوه قضائیه ایمنی لازم برای آن نماینده و خانواده‌اش ایجاد خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها