کد خبر: 348373
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۰۸:۰۱:۰۰
| |

مذاکرات آمریکا و کره‌شمالی؛ از انکار تا واقعیت

رسانه‌های جهان از «شنبه» به نقل از منابع رسمی و غیررسمی درباره مذاکرات واشنگتن و پیونگ‌یانگ در سوئد، اخبار ضدونقیض منتشر کرده‌اند.

مذاکرات آمریکا و کره‌شمالی؛ از انکار تا واقعیت
کد خبر: 348373
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۰۸:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «کیم میونگ گیل» رئیس تیم مذاکره‌کننده کره‌شمالی به خبرنگاران گفت: «ما از این موضوع ناامید شده‌ایم که آمریکا هیچ چیزی را روی میز مذاکره قرار نداده است. هم اکنون آمریکا مسئولیت ادامه مذاکرات را بر عهده دارد.»

با وجود اعلام کره‌شمالی در مورد انصراف از مذاکره با تیم ترامپ ، وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با تیم کره‌شمالی روز شنبه در شهر «استکهلم» سوئد به طور مثبت برگزار شد و حتی آمریکا دعوت سوئد برای دیدار مجدد در دو هفته را پذیرفت.

به گزارش رویترز، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: اظهارات اولیه هیات (کره‌شمالی) نشان دهنده محتوای یا روح مذاکرات هشت ساعته امروز نیست.

او افزود: ایالات متحده در این دور از مذاکرات ایده های خلاقانه‌ای مطرح کرد و با همتایان خود (کره‌شمالی) بحث های خوبی داشت.

دور اول مذاکرات هسته‌ای میان رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره‌شمالی در سال 2018 در سنگاپور برگزار شد که نتیجه‌ای دربرنداشت.

دور دوم مذاکرات در «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار شد که به شکست ختم شد. ترامپ و کیم بار سوم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند که از آن به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش مقابل کره‌شمالی، هیچ‌گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده است.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها