کد خبر: 348383
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۰۹:۴۴:۰۵
| |

سخنگوی شورای شهر:

دفاتر مهندسی مجاز به فعالیت در املاک مسکونی هستند

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دفاتر مهندسی مجاز به فعالیت در املاک شهرداری هستند، گفت: برخی در معاونت شهرسازی مانع فعالیت این دفاتر شده‌اند.

دفاتر مهندسی مجاز به فعالیت در املاک مسکونی هستند
کد خبر: 348383
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۰۹:۴۴:۰۵

اعتمادآنلاین| ‌ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در تذکری به معاونت شهرسازی شهرداری تهران اظهار داشت: متأسفانه یک رویه غیرقانونی در معاونت شهرسازی مناطق روی داده است و مانعی برای فعالیت دفاتر مهندسی ساختمان‌های مسکونی ایجاد شده است.

وی افزود:دایر کردن دفاتر به وسیله مالک استفاده تجاری نیست و در ضوابط طرح تفصیلی دفاتر مهندسی و مهندسین مشاور به عنوان فعالیت مجاز در محله می‌توانند اقدام کنند.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: در سال 92 این موضوع به همه مناطق 22 گانه ابلاغ شده و اجازه داده شده است که مالکان با استناد قانونی روشن این اقدام را انجام دهند.

وی گفت‌: در آذر سال گذشته جلسه‌ای با حضور نمانیدگان شهرسازی برگزاری شد و جامعه تخصصی از نمایندگان مهندسی حضور داشتند و شهردارای تأیید کرد که در همه مناطق 22‌گانه دفاتر مهندسی مجاز هستند در املاک مسکونی به شرط مالکیت فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: برخی متأسفانه در مناطقی از این ابلاغیه سر باز کردند و در دیوان عدالت بر خلاف ابلاغیه اقدام می‌کنند.

اعطا گفت: معاونت شهرسازی برای اجرای نص صریح قانون باید اقدام کند و اداره حقوقی شهرداری نیز قضاوت‌ها را مدنظر داشته باشد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها