کد خبر: 348584
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۴:۴۳:۳۸
| |

وزیر آموزش و پرورش:

طرح شهاب در مناطق روستایی و محروم کشور ادامه پیدا می‌کند

وزیرآموزش و پرورش گفت: طرح شهاب با هدف شناسایی استعدادهای برتر از پایه ابتدایی از سال 93 آغاز شد و تلاش آموزش و پرورش، توسعه این طرح در مناطق روستایی و محروم کشور برای شناسایی استعدادهای درخشان در این مناطق است.

طرح شهاب در مناطق روستایی و محروم کشور ادامه پیدا می‌کند
کد خبر: 348584
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۴:۴۳:۳۸

اعتمادآنلاین| ‌ محسن حاجی میرزایی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادهای علمی جهانی سال 2019میلادی با حضور رئیس جمهوری افزود: معتقدیم هر چه رکوردها در رقابت‌ های جهانی ارتقاء یابد، این نیاز یعنی افزایش امید و اعتماد اجتماعی بهتر برآورده خواهد شد.

وی ضمن ارائه گزارشی از چگونگی حضور دانش‌آموزان با استعداد و نخبگان کشور در المپیادهای علمی و بین‌المللی و برنامه‌های این وزارتخانه برای حمایت و پشتیبانی از آنان، اظهار داشت: مدرسه‌ ای که در آن کشف استعدادهای فطری صورت گیرد و پاسخگوی این استعدادها باشد، مدرسه تراز 1404 است.

نخبگان و مدال‌آوران المپیادهای علمی، قهرمانانی هستند که به تقویت هویت و افتخار ملی کمک شایانی می‌کنند و این در حالی است که امروز جامعه برای افزایش امید و اعتماد اجتماعی نیاز به تقویت سربلندی در جهان دارد.

وی با بیان اینکه مدال‌آوران المپیادهای علمی سفیران فرهنگی و علمی کشور هستند، گفت: این قهرمانان شاخص معتبر و نماد برجسته‌ای از این هستند که کشور ما ظرفیت‌های علمی بسیار خوبی را دارا است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: هر چه شناخت دقیق‌تر و کامل‌تری از استعدادهای درخشان و نخبگان داشته باشیم و آنها را خوب کشف کرده و در راستای تداوم‌شان تلاش کنیم، دستیابی به اهداف توسعه علمی در کشور میسرتر خواهد بود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه سیاست این وزارتخانه کشف استعدادها و تلاش بیشتر در راستای تقویت آن است، افزود: از سال 93 طرح شهاب در آموزش و پرورش آغاز شده که هدف آن شناسایی استعدادهای برتر از پایه ابتدایی است.

حاجی میرزایی در ادامه اضافه کرد: بر این اساس در سال تحصیلی 98-97 این طرح در 88 هزار مدرسه و در پایه‌های چهارم و نهم متوسطه و 3 میلیون و 800 هزار دانش‌آموز را شامل شد. تلاش ما، توسعه این طرح در مناطق روستایی و محروم کشور برای شناسایی استعدادهای درخشان در این مناطق است.

در این مراسم یکی از مدال‌آوران به نمایندگی از سایرین به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در زمینه لزوم حمایت از نخبگان و فراهم کردن زمینه‌ها و ملزومات لازم برای آنان در راستای خدمت به توسعه و پیشرفت کشور پرداخت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها