کد خبر: 348609
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۵:۲۶:۰۹
| |

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

240 هزار تن گوجه فرنگی خریداری شد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از خرید 240 هزارتن گوجه فرنگی در سال جاری به شیوه توافقی و حمایتی در کشور خبرداد.

240 هزار تن گوجه فرنگی خریداری شد
کد خبر: 348609
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۵:۲۶:۰۹

اعتمادآنلاین| حسین شیرزاد گفت: نزدیک به 150 هزار تن گوجه فرنگی به شکل حمایتی و 90 هزار تن به شیوه توافقی از کشاورزان خریداری شده ؛ در حالیکه میزان گوجه فرنگی خریداری شده توسط این سازمان در 60 سال گذشته فقط 30 هزار تن بوده است.

وی اظهارداشت: خرید هرکیلوگرم گوجه فرنگی به طور متوسط با قیمت 950 تومان در قالب توافقی و حمایتی از کشاورزان خریداری شده که یک رکورد بزرگی در مدت فعالیت این سازمان محسوب می‌شود.

معاون وزیر جهد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل کاهش سطح زیر کشت و مسائلی که در زمینه تولید گوجه فرنگی وجود داشت، قیمت این محصول افزایش قابل توجهی پیدا کرد و این موضوع پیامد تصمیم اشتباهی برای تولیدکنندگان در برداشت به طوری که تصور کردند امسال هم می‌توانند همانند سال گذشته با افزایش سطح زیر کشت گوجه فرنگی با افزایش قیمت رو به رو شوند.


شیرزاد تصریح کرد: اقتصاد ایران شرایط متفاوتی دارد، یکسال با افزایش و سال بعد با کاهش تولید به ویژه در ارتباط با سبزی و صیفی روبرو است.

ایران در بین 10 کشور تولیدکننده رب گوجه فرنگی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: ایران همواره به دلیل تنوع آب و هوایی در بین 10 کشور دنیا در زمینه تولید رب گوجه فرنگی، فروش و صادرات این محصول است.

به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران با تولید کم و بیش هفت میلیون تن گوجه فرنگی در سال همواره بین رتبه‌های خوب دنیا قراردارد.

وی افزود: مرداد ماه امسال با افزایش بالای تولید گوجه فرنگی در کشور روبرو شدیم و به دنبال آن قیمت محصول کاهش یافت و وزیر جهاد کشاورزی دستور العمل خرید توافقی محصول گوجه فرنگی را به قیمت هر کیلوگرم یک هزارو 150 تومان را صادر و به استانهای سطح کشور ابلاغ شد.

شیرزاد اضافه کرد: اتحادیه‌ها از محل منابع داخلی خود موفق شدند در پنج استان گوجه خیز کشور 90 هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تولید رب تحویل دهند.

وی گفت: خریدهای توافقی گوجه فرنگی با مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور از 27 مرداد متوقف و خرید حمایتی در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: قیمت خرید گوجه فرنگی با مصوبه ستاد تنظیم بازار به ازای هرکیلوگرم یک هزارو 150 تومان شد و اکنون این محصول با کسر هزینه های سبد، حمل و نقل، توزیع و باسکول در همه استان‌های کشور بین 950 تا 1000 تومان از کشاورزان خریداری و تحویل کارخانه های تولید رب می‌شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: تاکنون از مجموع 240 هزارتن خرید گوجه فرنگی حدود 30 هزار تن رب گوجه فرنگی در کشور تولید شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها