کد خبر: 348936
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۲:۴۷:۲۸
| |

کردها درباره خطر بازگشت داعش در صورت حمله ترکیه هشدار دادند

کانتون کردها در شمال و شرق سوریه نسبت به خطرات بازگشت داعش به ویژه به اردوگاه آوارگان «الهول» در صورت انجام عملیات نظامی ترکیه در شرق فرات هشدار داد.

کردها درباره خطر بازگشت داعش در صورت حمله ترکیه هشدار دادند
کد خبر: 348936
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۲:۴۷:۲۸

اعتمادآنلاین| کانتون کردها در شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مناطق تحت سیطره‌ کردها در دوره پیروزی‌های نظامی علیه گروه تروریستی داعش شاهد بزرگترین و خطرناک‌ترین موج مهاجرت و آوارگی بوده است، که آخرین آن درگیری الباغوز بود که نقطه عطف معادله بحران سوریه و خاورمیانه به شمار می‌آید.

در این بیانیه همچنین آمده است: به دنبال این مسئله هزاران نیروی مبارز و اعضای خانواده‌های آنها خود را به منظور اسکان دادنشان در اردوگاه الهول به نیروهای سوریه دموکراتیک تسلیم کردند که این اردوگاه یکی از بزرگترین اردوگاه‌ها در خاورمیانه و خطرناک ترین آن در جهان به شمار می‌آید، به طوری که طبق آخرین آمارهای رسمی در اردوگاه الهول 71 هزار و 658 آواره و پناهجو دارای تابعیت بیش از شش کشور وجود دارد.

کردهای سوریه در بیانیه خود اعلام کردند: از میان اشخاص حاضر در اردوگاه الهول 30 هزار و 890 پناهجو عراقی، 30 هزار و 314 آواره سوری و 10 هزار و 454 مهاجر زن از کشورهای مختلف از اعضای خانواده گروه‌های تروریستی هستند که خطر آنها کمتر از هزاران داعشی که در بازداشتگاه‌های نیروهای سوریه دموکراتیک هستند، کمتر نیست.

در همین راستا، نیروهای سوریه دموکراتیک در واکنش به تهدید ترکیه مبنی بر آغاز عملیات نظامی در شرق فرات اعلام کردند که هرگونه اقدام نظامی غیر قابل توجیه ترکیه را به جنگی فراگیر در مرزها تبدیل می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها