کد خبر: 348997
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۴:۴۱:۳۵
| |

پدر آسانژ:

شاید پسرم را بکشند

«جان شیپتون» پدر بنیان‌گذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس در مصاحبه‌ای در خصوص وضعیت پسرش در زندان «بلمارش» در لندن ابراز نگرانی کرد و گفت ممکن است پسرش تحت شرایطی که در زندان دارد، بمیرد.

شاید پسرم را بکشند
کد خبر: 348997
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۴:۴۱:۳۵

اعتمادآنلاین| «جان شیپتون» پدر «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار وبسایت افشاگر «ویکی‌لیکس»، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبری «ورلد سوشالیست» گفت نگران است پسرش تحت شرایطی که در زندان «بلمارش» لندن دارد، جانش را از دست دهد.

براساس گزارش وبسایت «ورلد سوشالیست»، اظهارات شیپتون اغراق‌آمیز نیست. کسانی که از زمان ورود آسانژ به زندان بلمارش با او ملاقات داشتند، درباره سلامت جسم و روح او ابراز نگرانی کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، نتیجه‌ای که از این وضعیت جولیان آسانژ می‌توان گرفت این است که دستگاه‌های دولتی آمریکا، انگلیس و استرالیا به صورت تدریجی او را به قتل می‌رسانند.

دلایل فراوانی برای متهم کردن واشنگتن، لندن و کانبرا در این زمینه وجود دارد، مبنی براینکه مرگ آسانژ در روند سیاسی طولانی مدت استرداد وی از انگلیس به آمریکا، بهتر از محاکمه او به اتهام جاسوسی است.

طبق این گزارش، آسانژ در یک سلول انفرادی به مدت 21 تا 23 ساعت در روز محبوس می‌شود. او هیچ دسترسی‌ای به اطلاعات بیرونی، تماس تلفنی، کتابخانه و ارتباط با دیگر زندانیان ندارد. او تنها اجازه داشتن دو ملاقات یک ساعته شخصی در ماه دارد. آسانژ در این مدت دچار کاهش وزن قابل توجهی شده و به گفته نزدیکان‌اش برخی از نشانه‌هایی از اختلالات روحی را نیز نشان می‌دهد.

طبق گزارش این وبسایت خبری، این نوع رفتارها نحوه برخورد با مردی است که به جرم گفتن حقیقت مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. او قدرت دولت آمریکا و هم‌پیمانانش را به چالش کشید و به همین دلیل در معرض اتهامات شخصی و شکنجه‌های دولتی بی‌رحمانه قرار گرفت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها