کد خبر: 349281
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۲:۱۲:۱۴
| |

حزب اردوغان:

هدف از عملیات در سوریه، اشغال خاک آن نیست

معاون رئیس حزب «عدالت و توسعه» ترکیه گفت کشورش وارد یک جنگ در سوریه می‌شود که هدف از آن نابودی «گروه‌های تروریستی» است.

هدف از عملیات در سوریه، اشغال خاک آن نیست
کد خبر: 349281
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۲:۱۲:۱۴

اعتمادآنلاین| پس از ورود حدود 8000 نیروی مسلح مخالف سوری به اضافه نیروهای ارتش ترکیه به همراه تجهیزات نظامی به خاک سوریه، نومان کورتولموش، معاون رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در مصاحبه با شبکه «هابر ترک» اعلام کرد: وارد یک جنگ در سوریه می‌شویم و در نهایت پیروز خارج خواهیم شد.

او ادعا کرد: قصد اشغال هیچ بخشی از خاک سوریه را نداریم و هدف ما نابود کردن گروه‌های تروریستی است. هرگونه تحولی در شمال سوریه برای امنیت ملی ترکیه بسیار مهم است.

معاون اردوغان در ادامه بر حمایت کشورش از تمامیت ارضی سوریه تأکید کرد و گفت: ترکیه با تمامی حملات تروریستی از شمال سوریه مقابله خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که یگان‌های مدافع خلق کرد و دیگر گروه‌های تروریستی در این اراضی مستقر شوند.

این مقام ترکیه‌ای ادامه داد: پیش از این به پاکسازی شمال سوریه از لوث گروه‌های تروریستی به همراه شریکان آمریکایی‌مان چشم داشتیم و گفت‌وگوها میان دو طرف درباره منطقه امن پس از آن آغاز شد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که صبر آنکارا رو به پایان است و کشورمان قصد انجام عملیات نظامی علیه تروریست‌ها را دارد.

کورتولموش درباره اهداف عملیات نظامی کشورش در شمال سوریه نیز تصریح کرد: ترکیه قصد اشغال هیچ بخشی از خاک سوریه را ندارد و هدف ما بر نابودی گروه‌های تروریستی و فراهم کردن محیطی آرام برای شهروندان سوری متمرکز است. شهروندان سوری می‌توانند از طریق منطقه امن به کشورشان بازگردند و علی‌رغم اینکه آمریکا بدون پس گرفتن سلاح‌هایی که در اختیار گروه‌های تروریستی قرار داده، از منطقه خارج می‌شود اما ما در این جنگ با کمترین خسارت پیروز خواهیم شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها