کد خبر: 349319
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۳:۱۶:۵۳
| |

رئیس‌جمهور آمریکا:

نمی‌توانیم اعضای داعش را برای مدت طولانی در سوریه نگه داریم

رئیس‌جمهور ایالات متحده از خروج 50 سرباز آمریکایی از منطقه عملیات احتمالی ترکیه در شمال سوریه خبر داد و گفت: اعضای داعش و خانواده‌های آنها را نمی‌توانیم برای مدت طولانی در سوریه نگه داریم.

نمی‌توانیم اعضای داعش را برای مدت طولانی در سوریه نگه داریم
کد خبر: 349319
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۳:۱۶:۵۳

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با مقامات ارشد نظامی در کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: ‌در منطقه عملیات احتمالی ترکیه در شمال سوریه 50 سرباز داشتیم که این افراد از منطقه خارج شدند.

او در ادامه افزود: اعضای داعش و خانواده های آنها را نمی توانیم برای مدت طولانی در سوریه نگه داریم، اما باید به کشورهای اروپایی هم اعتماد کنیم. برای مراقبت از جنگجویان داعشی باید به ایران، عراق، ترکیه، سوریه، روسیه و برخی کشورهای دیگر اطمینان کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین پس از امضای توافق تجاری با ژاپن در کاخ سفید ضمن اشاره به روابط حسنه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: در سوریه بی‌طرف هستم.

او تصمیمات اخیر درباره سوریه را گامی در مسیر درست دانست و افزود: در سوریه بی طرف هستم و روابط خوبی با رئیس جمهور اردوغان دارم. چندین سال است که در سوریه هستیم، ماموریت در سوریه باید کوتاه‌مدت می‌بود، باید وارد و خارج می‌شدیم.

از سوی دیگر ترامپ طی پیامی توئیتری درباره عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سوریه اعلام کرد: «وقت آن رسیده که ایالات متحده آمریکا از این‌گونه جنگ‌های بی‌پایان و مضحک که منشا قبیله ای دارد، کنار بکشد. زمان بازگرداندن سربازانمان به خانه فرارسیده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها