کد خبر: 349656
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۰:۴۸:۰۸
| |

ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

وزارت علوم مشکل المپیادی‌ها برای خروج از کشور را حل کند/ استعدادهای تحصیلی باید بتوانند در مسابقات علمی جهانی حاضر شوند

سید محمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: المپیادی‌ها توان مالی برای تهیه وثیقه جهت خروج از کشور را ندارند که لازم است وزارت علوم مشکل آنان را حل کند. همچنین شرایطی ایجاد شود که افراد دارای استعداد بتوانند در مسابقات علمی جهانی شرکت کنند.

وزارت علوم مشکل المپیادی‌ها برای خروج از کشور را حل کند/ استعدادهای تحصیلی باید بتوانند در مسابقات علمی جهانی حاضر شوند
کد خبر: 349656
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۰:۴۸:۰۸

اعتمادآنلاین| سید محمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به اظهارات اخیر رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان مبنی بر اینکه امسال در جریان اعزام پسران المپیادی به خارج از کشور به دلیل آنکه مشمول خدمت سربازی بودند، از آنان وثیقه دریافت شد، گفت: بنده معتقدم که استثنائات باید محدود شود و در این موضوع هیچ شکی نیست.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اما نکته قابل توجه در این زمینه آن است که همان طور که بسترهای لازم برای حضور ورزشکاران در مسابقات ورزشی فراهم می شود، باید مسئولان شرایطی را فراهم کنند که افراد دارای استعداد تحصیلی هم با دغدغه‌های کمتری بتوانند در مسابقات علمی جهانی حضور به هم رسانند.

وی ادامه داد: متاسفانه اخیرا برخی از افراد به ویژه از میان ورزشکاران به خارج از کشور سفر کرده اند اما به کشور بازنگشتند که اقدام آنان منجر به بدبینی‌هایی شده است و بر این اساس، از آن زمان سخت گیری های بیشتری برای خروج افراد از کشور می‌شود که کاملا طبیعی است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود این بنده به هیچ وجه تصور نمی کنم که مسئولان ما نخواهند که نخبگان علمی کشور در عرصه های جهانی مدال آوری کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته راهکارهایی برای حل مشکلات المپیادی ها در این زمینه وجود دارد، تصریح کرد: المپیادی‌ها، دانش آموزان و یا دانشجویانی هستند که اغلب توان مالی لازم را ندارند و باید به آنان وام داده شود تا وثیقه بگیرند چرا که خودشان نمی‌توانند وثیقه تهیه کنند.

ابطحی گفت: در واقع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌تواند به آنان وام دهد تا وثیقه بگیرند و پس از بازگشت به ایران، می‌توان این وام را فک کرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها