کد خبر: 349681
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۱:۲۱:۴۲
| |

عباسی، نماینده اصولگرای مجلس در هیات رئیسه:

زیرساخت ها مهیا شود زنان هم می توانند به ورزشگاه بروند/ فعلا شرایط حضور زنان در ورزشگاه ها فراهم نیست/ کسی مسئولیت حضور زنان در ورزشگاه ها را قبول نمی کند/ مسائل ارزشی و محدودیت کشورهای اسلامی اجازه حضور زنان را نمی دهد

 اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به امکان حضور زنان در ورزشگاه ها گفت: اگر زیرساخت ها و شرایط حضور زنان از نظر فیزیکی و مکانی مهیا شود، حضور زنان در ورزشگاه ها ایرادی ندارد ولی در حال حاضر این زیرساخت ها آماده نیست.

زیرساخت ها مهیا شود زنان هم می توانند به ورزشگاه بروند/ فعلا شرایط حضور زنان در ورزشگاه ها فراهم نیست/ کسی مسئولیت حضور زنان در ورزشگاه ها را قبول نمی کند/ مسائل ارزشی و محدودیت کشورهای اسلامی اجازه حضور زنان را نمی دهد
کد خبر: 349681
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۱:۲۱:۴۲

اعتمادآنلاین| اسدالله عباسی، نماینده اصولگرا و سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره حضور زنان در ورزشگاه ها و تماشای بازی مورد علاقه شان گفت: اگر ساختار ورزشگاه ها آماده شود که بانوان هم بتوانند در ورزشگاهها حضور داشته باشند خوب است، ولی متاسفانه زیرساخت ها را برای حضور زنان آماده نکرده ایم.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به مسائل ارزشی و اسلامی و محدودیت های اعتقادی که در کشور ما و کشورهای اسلامی وجود دارد، برای اینکه زنان هم بتوانند به ورزشگاه ها بروند، باید از نظر ساختاری این امکان فراهم شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ادامه داد: ولی با توجه به شرایط فعلی که فاقد زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز است، حضور زنان در ورزشگاهها مشکل ایجاد می کند و کسی نمی تواند پاسخگوی آن مشکلات باشد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پاسخ به این نکته که «نباید به دلیل اینکه برخی مردان اخلاقیات را در شعارهایشان رعایت نمی کنند، زنان را از حق مسلمشان محروم کرد»، گفت: مسئولان مربوطه برای آماده سازی زیرساخت ها باید از هم اکنون کار را شروع کنند. البته در بخشی از ورزش این محدودیت وجود ندارد، ولی در بازی فوتبال با توجه به شرایط و مشکلاتی که هست، به طور معمول این امکان فعلا وجود ندارد.

عباسی همچنین با استناد به تجربی شخصی خود از حضور در ورزشگاه برای دیدن بازی فوتبال، توضیح داد: حتی خودم هم که چند بار برای دیدن برخی بازی های فوتبال به ورزشگاه رفته بودم، دیدم فضای مساعدی برای حضور بانوان در ورزشگاه ها وجود ندارد و آنجا حریم ها رعایت نمی شود و در این صورت امت شکنی می شود.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: جداکردن مکان حضور و امکانات فیزیکی مثل سرویس های بهداشتی و مهیا کردن زیرساخت های مورد نیاز اگر فراهم شود، زنان هم می توانند به ورزشگاه بروند. البته این محدودیت در حال حاضر برای برخی ورزش ها هم وجود ندارد و زنان می توانند برای تماشای این بازی ها بروند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس تاکید کرد: البته این محدودیت فعلا برای فوتبال وجود دارد چون زیرساخت های آن آماده نیست. ولی اگر هر یک از سالن ها و ورزشگاهها این امکان جداسازی را از نظر مکانی داشتند، زنان هم می توانند به آن ورزشگاه و سالن بروند.

منبع: خط اعتدال

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها