کد خبر: 349954
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۲۰:۴۳:۱۹
| |

اسکاش، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل عملیات جمعیت هلال‌احمر:

45 آمبولانس امداد و نجات به کشور عراق اعزام شد

حمیدرضا اسکاش، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل عملیات جمعیت هلال‌احمر، با اشاره به خدمات امدادی هلال‌احمر به زائران اربعین گفت: 45 آمبولانس امداد و نجات به کشور عراق اعزام شد.

45 آمبولانس امداد و نجات به کشور عراق اعزام شد
کد خبر: 349954
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۲۰:۴۳:۱۹

اعتمادآنلاین| حمیدرضا اسکاش، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل عملیات جمعیت هلال‌احمر، بابیان اینکه بخش عمده‌ای از خدماتی که از سوی جمعیت هلال‌احمر ارائه می‌شود برون‌مرزی است، گفت: 45 آمبولانس معمولی و هشت اتوبوس آمبولانس برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین وارد کشور عراق شده است.

وی با بیان اینکه درمجموع یک هزار و 536 نفر امدادگر و نیروهای متخصص ازجمله پزشک، پرستار، آزمایشگاه، پیراپزشکی و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به عراق اعزام شدند، تصریح کرد: 93 درصد از این نیروها در حال حاضر وارد عراق شدند و مابقی در روزهای آتی اعزام می‌شوند.

احداث مراکز درمانی هلال‌احمر در عراق

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل عملیات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه گروه‌های امداد نجات با ظرفیت 238 نفر همراه با خودروهای امدادی در عراق حضور دارند، اعلام کرد: در صورت وقوع حوادث این گروه‌ها وارد عمل می‌شوند و خدمات امدادی ارائه می‌کنند.

اسکاش بابیان اینکه تعدادی مراکز درمانی از سوی جمعیت هلال‌احمر در نقاط پرتردد و معروف کربلا و نجف و مسیر پیاده‌روی زائران احداث‌شده است، اعلام کرد: سه مرکز اصلی در شهر نجف و یک مرکز درمانی موقت در صحن حضرت فاطمه زهرا (س) به مساحت دو هزار متر احداث‌شده است.

وی گفت: 10 مرکز درمانی در کربلا و 13 مرکز درمانی در جاده نجف به سمت کربلا مستقرشده است که به عموم زائران اربعین خدماتی در رشته‌های پیراپزشکی، گچ گیری، خدمات آزمایشگاهی و ... ارائه می‌کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها