کد خبر: 350055
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۲:۴۲:۵۱
| |

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی:

اتصال کردستان به راه آهن سراسری، پروژه اولویت دار کردستان است

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در جریان بازدید از پروژه گردنه صلوات آباد سنندج اظهار کرد پروژه ساخت راه‌ آهن کردستان از جمله پروژه‌های مهم و اولویت دار دولت در این استان است.

اتصال کردستان به راه آهن سراسری، پروژه اولویت دار کردستان است
کد خبر: 350055
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۲:۴۲:۵۱

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، صبح امروز پنجشنبه (18 مهرماه) در جریان بازدید از پروژه راه سازی گردنه صلوات آباد گفت: هدف از سفر بازدید از زیرساخت پروژه‌ها و سفر به تعدادی از شهرستان‌های استان است که مقرر شده وضعیت برخی از پروژه‌ها را بررسی کنیم.

وی افزود: امیدواریم با پیگیری پروژه‌های تغییری در وضعیت اجرایی پروژه‌ی راه‌های اصلی و روستایی کردستان ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه سفر به شهرستان سقز و بازدید از پروژه بیمارستان 220 تخته خوابی این شهر تصریح کرد: بحث توسعه مرز باشماق و افزایش تعداد پروازهای استان کردستان با افزایش تعداد شرکت‌های هواپیمایی، پیگیری خواهد شد.

وی جایگاه استان کردستان را استراتژیک عنوان کرد و ادامه داد: کردستان در بحث صادرات و ترانزیت جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد که با سرمایه‌گذاری افزایش ظرفیت ترانزیتی را پیگیری می‌کنیم.

اسلامی پروژه راه آهن کردستان از برنامه‌های اولویت دار دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: پروژه مهم دیگر استان اتصال کردستان به راه آهن سراسری است که پیگیر موانع اجرای پروژه همچون آزادسازی اراضی خواهیم بود.

وی جاده سنندج به مریوان را مسیری شریانی و مهم دانست و یادآورشد: امروز قطعا از جاده سنندج به مریوان بازدید خواهیم کرد و پیگیر اجرای این پروژه و بررسی کمی و کاستی‌های این طرح می‌شویم.

بازدید از مسیر سنندج به مریوان و تونل باغان، بازدید از مرز باشماق مریوان و بازدید از فرودگاه و بیمارستان 220 تختخوابی سقز، قسمتی از برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به کردستان است.

همچنین در ادامه سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی، از پروژه های راهسازی شهرستان بیجار، تونل و جاده گردنه ماموخ در مسیر سنندج به سقز، پروژه روگذر سه راهی مریوان و پروژه بانتا آبیدر سنندج بازدید کرده و شرکت در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان نیز آخرین برنامه این سفر اعلام شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها