کد خبر: 350089
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۴:۰۵:۰۰
| |

به مناسبت هفته‌ ملی و روز جهانی کودک؛

«مسافر» کیارستمی در موزه سینما اکران می‌شود

فیلم بلند «مسافر» اثر عباس کیارستمی در آخرین روز از برنامه «یک هفته با سینمای کانون» روی پرده موزه سینما می‌رود.

«مسافر» کیارستمی در موزه سینما اکران می‌شود
کد خبر: 350089
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۴:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فیلم 70 دقیقه‌ای «مسافر» به کارگردانی عباس‌کیارستمی از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز در موزه سینما بر روی صحنه می‌رود.

عباس کیارستمی این فیلم را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در سال 1353 ساخت و با ساخت آن توانست پرونده فعالیت‌های هنری خود را رونق بخشد.

فیلم «مسافر» داستان پسری بچه 10 ساله‌ و شیفته فوتبال است و با صد دوز و کلک برای تماشای فوتبال پرسپولیس، از ملایر به تهران می‌آید.

کیارستمی پیش‌تر، در سال 1349 فیلم کوتاه «نان و کوچه» و در سال 1351 فیلم «زنگ تفریح» را ساخته بود. بر اساس این خبر، موزه سینما با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفت فیلم کمتر دیده شده از تولیدات سینمای کانون را در «هفته ملی کودک» نمایش داد.

فیلم‌های «باشو غریبه کوچک»، «دونده»، «خمره»، «سازدهنی»، «رهایی»، «عمو سیبیلو» از شنبه تا چهارشنبه 17 مهر به نمایش درآمد.

علاقه‌مندان به سینمای کودک می‌توانستند به مناسبت «هفته ملی کودک» از 13 تا 18 مهر سال 1398 همه روزه از ساعت 18 با حضور در موزه سینما به تماشای این آثار بنشینند.

سینمادوستان می‌توانند بلیت تماشای این فیلم‌ها را از پایگاه اینترنتی به نشانی www.cinematicket.org تهیه کنند.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال 1398 روزهای 13 تا 19 مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف درحال برگزاری است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها