کد خبر: 350199
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۰۸:۵۷:۴۵
| |

حمیدرضا ترقی، معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی:

اقدام ترکیه در شمال سوریه نقض تمامیت ارضی این کشور است/ آنکارا به خاطر حضور نیروهای دموکرات در شمال سوریه خطر می‌کند

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: تجاوز ترکیه به تمامیت ارضی سوریه محکوم و اقدامش برخلاف قوانین بین‌المللی است.

اقدام ترکیه در شمال سوریه نقض تمامیت ارضی این کشور است/ آنکارا به خاطر حضور نیروهای دموکرات در شمال سوریه خطر می‌کند
کد خبر: 350199
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۰۸:۵۷:۴۵

اعتمادآنلاین| حمیدرضا ترقی معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی درباره عملیات نیروهای ترکیه در شمال سوریه بیان کرد: ترکیه به خاطر حضور نیروهای دموکرات در شمال سوریه و تفکرات تجزیه‌طلبانه آنها احساس ناامنی و خطر می‌کند.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: پس از اعلام عدم‌پشتیبانی آمریکا از این نیروها، ترکیه به دنبال ضربه زدن به این گروه است که جلوی حرکت‌های تجزیه‌طلبانه آنها را بگیرد.

او با بیان اینکه اقدام ترکیه در شمال سوریه نقض تمامیت ارضی سوریه است، یادآور شد: عدم‌حمایت آمریکا از این نیروهای تجزیه طلب نشان‌دهنده این است که آنها در مسائل منطقه تا یک حدی از حامیان و طرفداران خود حمایت و در صورت عدم تامین منافعشان آنها را به راحتی رها می‌کنند.


ترقی با بیان اینکه تجاوز ترکیه به تمامیت ارضی سوریه محکوم و اقدامش برخلاف قوانین بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: بهتر بود ترکیه از طریق مذاکره مسائل را حل می‌کرد و اقدام آنها خارج از سیاست‌ها و برنامه‌های صلح‌طلبانه 3 جانبه با ایران و روسیه است و می‌تواند امنیت منطقه را مورد خطر قرار دهد.

او با بیان اینکه اقدام ترکیه بدون هماهنگی با ایران و روسیه صورت گرفته است، یادآور شد: چراغ سبز آمریکا در راستای خروج نیروهای پنتاگون از منطقه است.

ترقی تاکید کرد: ترکیه از عدم‌تسلط سوریه بر شمال سوریه و نزدیک بودن این منطقه به مرز خود، برای ضربه زدن به نیروهای تجزیه‌طلب مخالف خود استفاده کرده است. این نیروهای تجزیه‌طلب در استراتژی مقابله با نظام سوریه با تروریست‌های داعش هم‌پیمان بودند و قطعاً عوامل داعش در بین این نیروها وجود داشتند که ترکیه علیه آنها اقدام کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها