کد خبر: 350398
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۱۴:۱۲:۲۸
| |

دبیرکل جمعیت هلال احمر:

70 هزار خدمت پزشکی به زائران اربعین ارائه می‌شود

دبیرکل جمعیت هلال احمر از ارائه 70 هزار خدمت پزشکی و درمانی به زائران اربعین حسینی در خاک عراق و شهرهای مقدس و مذهبی نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامراء از سوی پزشکان داوطلب هلال احمر خبر داد.

70 هزار خدمت پزشکی به زائران اربعین ارائه می‌شود
کد خبر: 350398
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۱۴:۱۲:۲۸

اعتمادآنلاین| ‌ محمود رضا پیروی روز جمعه در حاشیه بازدید از درمانگاه حضرت زهرا(س) مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ویژه عملیات اربعین حسینی (ع) در هتل ام القری نجف اشرف افزود: این خدمات پزشکی و درمانی از روز چهاردهم تا هجدهم مهرماه جاری انجام شده است.


وی ادامه داد: در مدت یاد شده 30 هزار ویزیت پزشکی رایگان و 40 هزار خدمت درمانی از جمله انجام تزریقات، پانسمان، تست فشار و قند خون، اکسیژن تراپی، سرم تراپی، خدمات آزمایشگاهی، نوار قلب و نظایر آن در درمانگاه ها و پایگاه های درمانی هلال احمر در عتبات عالیات انجام شده است.


دبیر کل جمعیت هلال‌احمر از اعزام 47 بیمار با دستور پزشک معالج ایرانی برای بستری شدن در بیمارستان های صدر و حکیم در نجف اشرف، کاظمیه در کاظمین و الحسین در کربلای معلی خبر داد و گفت: متاسفانه طبق اطلاعات دریافتی از ستاد عملیات امداد اربعین در شهر نجف در روز جاری یک زائر زن ایرانی اعزامی از استان مرکزی به علت ایست قلبی و تنفسی در بیمارستان کاظمیه شهر کاظمین عراق فوت شده است.


پیروی در پاسخ به این سوال که چه تمهیدات بهداشتی لازم برای زائران اربعین صورت گرفته است گفت: با توجه به اهمیت کنترل عوامل محیطی به ویژه آب و غذای زائرین اربعین حسینی، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با هماهنگی کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین کشور در قالب تیم سلامت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، تعداد 26 نفر از کارشناسان مهندسی بهداشت محیط را به کشور عراق اعزام کرده است.


وی گفت: آموزش خادمین موکب ها، آموزش زائرین، بازدید و نظارت بهداشتی از موکب ها و تاسیسات بهداشتی و محل های پخت غذا، کلرسنجی آب مصرفی و در صورت نیاز کلرزنی با قرص کلر در اختیار، سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی (دمای مواد غذایی، سنجش روغن)، کنترل مدیریت پسماند و پساب از جمله اقدامات تیم اعزامی است.


محمود رضا پیروی، دبیرکل جمعیت هلال احمر امروز جمعه با حضور در درمانگاه حضرت زهرا(س) واقع در خیابان امام علی(ع) این شهر، در جریان روند خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی قرار گرفت.


در این بازدید علی حیدری معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر و مسئولین عملیات بهداشت و درمان اربعین 98 حضور داشتند، دبیرکل جمعیت هلال احمر از بخش های مختلف این درمانگاه شامل آزمایشگاه، انبار دارویی، واحد CPR، تزریقات، پذیرش و داروخانه بازدید کرد.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها