کد خبر: 350560
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۰:۴۷:۲۳
| |

بیماری‌های کلیوی در کدام استان‌های ایران بیشتر است؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به افتتاح کلینیک تخصصی بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری در سمنان گفت: بیماری‌های کلیوی در مناطق خشک و کویری به نسبت دیگر مناطق شایع‌تر است.

بیماری‌های کلیوی در کدام استان‌های ایران بیشتر است؟
کد خبر: 350560
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۰:۴۷:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ نوید دانایی اظهار کرد: با توجه به شیوع سنگ کلیه در مناطق کویری همچون استان سمنان، راه‌اندازی این کلینیک تخصصی یک امر ضروری بود که خوشبختانه با تلاش همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی استان محقق شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان کویری بودن و خشکی آب و هوا را در فراوانی سنگ‌های کلیه موثر دانست و تصریح کرد: بخشی از این شیوع نیز به ژنتیک برمی‌گردد.

وی تعیین نوع سنگ‌ها را در درمان بیماران موثر دانست و بیان کرد: تجهیز این مرکز به مدرن‌ترین دستگاه‌های سنگ‌شکن در درمان بیماران و اقدامات تشخیصی، درمانی و پیشگیرانه بسیار موثر خواهد بود.

دانایی افزود: با آغاز به کار این مرکز خدمات فوق‌تخصصی و مناسبی در رشته‌های مختلف مرتبط با کلیه و مجاری ادراری و همچنین ارولوژی و رادیولوژی و..به مردم ارائه خواهد شد و دیگر نیازی به ارجاع بیماران به خارج از استان و دیگر مراکز درمانی نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان راه‌اندازی کلینیک تخصصی بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری را یکی از 40 پروژه این دانشگاه به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی اعلام و خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی و تجهیز این مرکز اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اذعان به اینکه با افتتاح این کلینیک هیچ محدودیتی در پیرش بیماران کلیوی در سمنان وجود ندارد، ادامه داد: این کلینیک که پاسخگوی نیاز استان در این بخش خواهد بود به همه بیماران سراسر استان خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.

دانایی با بیان اینکه این مرکز در سطح پیشگیری، درمان و پیگیری و پژوهش بیماری‌های مرتبط با کلیه و مجاری ادراری فعالیت خواهد کرد گفت: راه‌اندازی این مرکز تخصصی در مجموعه آموزشی درمانی بستر مناسبی برای افزایش فعالیت‌های پژوهشی در حوزه بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری فراهم کرده که می‌تواند به روند درمان این بیماری‌ها کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه این کلینیک از موقعیت مکانی بسیار مناسبی برخوردار است افزود: با تغییراتی که در آینده در این مجموعه خواهیم داشت و با افتتاح اورژانس جدید بیمارستان کوثر که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین قرار گرفتن این کلینیک در جوار آزمایشگاه، اورژانس و... زمینه ارتباطات بهتری بین این کلینیک و دیگر مراکز درمانی فراهم می‌کند که می‌تواند به تسهیل روند درمان و رفاه حال بیماران کمک کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از آنچه شکل‌گیری تیم درمانی می‌خواند به عنوان یک امر مهم در روند درمان بیماری‌های مرتبط با کلیه نام برد و اظهار کرد: شکل‌گیری این تیم در درمان و خصوصا پیشگیری از شیوع بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری از اهمیت به سزایی برخوردار است و خوشبختانه این تیم در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان شکل گرفته و از این رو راه‌اندازی این کلینیک تخصصی هم در حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه و هم در حوزه درمان بیماری‌های مرتبط با سنگ کلیه یک نقطه عطف خواهد بود.

وی تجهیزات خریداری شده برای این کلینیک و خصوصا دستگاه سنگ‌شکن eswlاین مرکز را یکی از مدرن‌ترین دستگاه‌های سنگ‌شکن کلیه در دنیا برشمرد و افزود: با توجه به نقش تیم درمانی در درمان بیماری‌های کلیوی، یک اتاق ویژه در کنار دستگاه با امکانات مجهز برای اخذ نظرات مشورتی تیم درمانی تعبیه شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها