کد خبر: 350648
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مالیات درج‌شده در بلیت مسافران همان عوارض است/ شرکت‌های هواپیمایی خارجی، قیمت بلیت را بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌کنند

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، گفت: شرکت‌های هواپیمایی در کنار هزینه بلیت، مبلغی تحت عنوان عوارض فرودگاهی و عوارض شهرداری را هم محاسبه و از مسافران دریافت می‌کنند.

مالیات درج‌شده در بلیت مسافران همان عوارض است/ شرکت‌های هواپیمایی خارجی، قیمت بلیت را بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌کنند
کد خبر: 350648
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس جرجندی - رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، در پاسخ اینکه چرا در بعضی بلیت‌های پروازهای داخلی در کنار دریافت هزینه بلیت، مبلغی تحت عنوان مالیات هم از مسافران گرفته و به مبلغ کل اضافه می‌شود، در حالی که این مبلغ از سوی بعضی شرکت‌ها در بلیت‌ها درج نمی‌شود به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: شرکت‌های هواپیمایی در کنار هزینه بلیت، مبلغی تحت عنوان عوارض فرودگاهی و عوارض شهرداری را هم محاسبه و از مسافران دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: هر مبلغی که تحت عنوان مالیات به هزینه کل بلیت اضافه می‌شود همان عوارضی است که شرکت‌های مسافری از مردم می‌گیرند. ممکن است این مبلغ محاسبه‌شده در بلیت به صورت جداگانه درج و نهایتاً به جمع کل اضافه شود یا ممکن است برخی شرکت‌ها این مبلغ عوارض را محاسبه کنند اما در بلیت جداگانه نشان داده نشود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور درباره سازوکار تعیین نرخ پروازهای خطوط هوایی خارجی گفت: قیمت بلیت‌های شرکت‌های هواپیمایی خارجی بر اساس کسب و کار بازار، رقابت‌ها، عرضه و تقاضا محاسبه می‌شود.

جعفرزاده در مورد نحوه خدمات این شرکت‌های خارجی در ایام اربعین گفت: سازمان هواپیمایی کشور در خصوص قیمت‌های دریافتی این شرکت‌ها تعیین تکلیف نمی‌کند و تنها برای ارائه خدمات در ایام اربعین از تاریخ 20 تا30 مهرماه با این شرکت‌ها توافق حاصل کرده است.

او در پایان گفت: سازمان هواپیمایی کشور در خصوص تطبیق قوانین حاکم بر حمل و نقل هوایی که از سوی ایکائو به سازمان‌های عضو ابلاغ شده، نظارت می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها