کد خبر: 350707
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۳:۵۶:۲۹
| |

مصری نایب رئیس مجلس:

راه‌اندازی سامانه ثبت اموال مسئولان ناشی از اراده قوه مقننه است

نایب رئیس مجلس با یادآوری اراده قوه مقننه در راه‌اندازی سامانه ثبت اموال مسئولان، گفت: تامین «امنیت» سیستم ثبت اموال و دارایی مسئولان برای جلوگیری از تغییر اطلاعات یا هک آنها ضروری است.

راه‌اندازی سامانه ثبت اموال مسئولان ناشی از اراده قوه مقننه است
کد خبر: 350707
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۳:۵۶:۲۹

اعتمادآنلاین| عبدالرضا مصری، در واکنش به خبر رونمایی سامانه ثبت اموال و دارایی مسئولان و اعلام آمادگی مرکز قوه قضاییه برای ایجاد دفتر ثبت موقت در نهادهای حاکمیتی جهت تسریع در روند ثبت اطلاعات، گفت: نمایندگان پیش از این بر اساس کتابچه ثبت اموالی که قوه قضاییه در اختیار آنها گذاشته است، اموال و دارایی خود را قبل از مسئولیت به ثبت رساندند، تنها نگرانی ما در خصوص امنیت ثبت اموال و دارایی مسئولان در سامانه رونمایی شده است البته نحوه ثبت اطلاعات در سامانه به طور مشخص برای مسئولان از جمله نمایندگان مجلس شفاف نشده است.

ابراز نگرانی از تغییر اطلاعات در سامانه ثبت اموال مسئولان

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اطلاعات اموال و دارایی مسئولان نباید مورد سوء استفاده بیگانگان قرار بگیرد یا هک شود یا توسط عده‌ای سودجو مورد تغییر قرار بگیرد. با توجه به این حساسیت قوه قضاییه می‌تواند اطلاعات را بر اساس کتابچه‌هایی که مسئولان و مقامات پیش از شروع خدمت خود پُر کردن، اطلاعات را در سامانه ذخیره کنند یا اطلاعات را به صورت مکتوب از افراد دریافت کنند و قوه قضاییه در سامانه ثبت کند.

وی افزود: سیستم ثبت اموال و دارایی بهتر است که به صورت آف‌لاین باشد زیرا در این صورت امکان حمله سایبری نیز کاهش پیدا می‌کند، البته حمله سایبری مهم نیست، تغییر اطلاعات یا کم و زیاد کردن آنها است که بسیار مهم و آسیب‌زا است.

درج سریع اطلاعات با ایجاد مراکز موقت ثبت اموال در نهادهای حاکمیتی

مصری معتقد است: ثبت آنلاین اطلاعات امکان دسترسی سوء استفاده کنندگان را افزایش می‌‌‌دهد بنابراین بهتر است روش ثبت اطلاعات از طریق شبکه داخلی انجام شود تا به هیچ عنوان امکان تغییر اطلاعات وجود نداشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، در خصوص اعلام آمادگی مرکز آمار قوه قضاییه برای ایجاد شعبه موقت ثبت در نهادهای حاکمیتی، ضمن بیان نظر موافق خود، گفت: این روند کمک شایانی به درج سریع اطلاعات می‌کند اما به شرطی که از اینترنت در ثبت اطلاعات استفاده نشود و شبکه یا برنامه داخلی برای ثبت اطلاعات تعبیه شود.

راه‌اندازی سامانه ثبت اموال مسئولان ناشی از اراده قوه مقننه

وی در ادامه یادآور شد: در قانون اساسی به صراحت آمده چه کسانی باید اطلاعات اموال و دارایی خود را قبل و بعد از مسئولیت ثبت کنند، مجلس برای اجرای این قانون نیز اصرار داشت و تلاش فراوانی کرد بنابراین این اقدام ناشی از اراده قوه مقننه است.

عدم امکان ثبت اموال و دارایی کاندیدای انتخابات مجلس

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان ثبت اموال و دارایی کاندیدای انتخابات مجلس را در این سامانه تعریف کرد، گفت: افراد مشمول در قانون تعریف شده است، در شرایط فعلی نیز نمی‌توان قانون را اصلاح یا تغییر داد. طبق قانون فعلی هم کاندیداهای انتخابات مجلس مشمول این اقدام نمی‌‌شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها