کد خبر: 350836
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۸:۰۳:۵۸
| |

اسعد العیدانی، استاندار بصره:

استقبال زائران از اربعین دلیل محکمی بر اتفاق نظر دو کشور است

استاندار بصره گفت: حوادث اخیر کشور عراق این بیم را به وجود آورد که ممکن است راهپیمایی اربعین از استقبال کمتری برخوردار شود، اما این استقبال چند برابری و پرشور مردم پاسخ دندان‌شکنی به پیش‌بینی‌های دشمنان بود.

استقبال زائران از اربعین دلیل محکمی بر اتفاق نظر دو کشور است
کد خبر: 350836
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۸:۰۳:۵۸

اعتمادآنلاین| اسعد العیدانی، استاندار بصره در نشستی که با حضور مسئولان استان خوزستان در پایانه مرزی شلمچه به جهت رسیدگی به مشکلات زائران برگزار شد: بیان کرد: از مسئولان جمهوری اسلامی ایران به خاطر استقبال از زائران و اعطای تسهیلات به ایشان قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما نیز سعی داریم تا بهترین امکانات را برای زائران فراهم آوریم، چرا که معتقدیم، خدمت به زائر اباعبدالله افتخار خدمت به سالار شهیدان را دارد.

استاندار بصره با بیان اینکه در حال انجام تمهیداتی برای خودروهای ایرانی هستیم، تصریح کرد: سعی داریم تا خودروهایی که از ایران وارد خاک عراق می‌شوند با سهولت به کار انتقال زائران بپردازند که در این خصوص، امروز نشستی برای انجام هماهنگی‌های لازم برگزار خواهیم کرد.

العیدانی با اشاره به این موضوع که در حال افزودن به مسیرهای زائران از یک به چند مسیر هستیم، عنوان کرد: خط ریلی بصره به کربلا پنج سرویس در روز است که قصد افزایش آن را داریم.

وی یادآور شد: ورود 500 هزار زائر از مرز شلمچه به کشور عراق و افزایش آن به یک میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین، دلیل محکمی بر عشق به امام حسین (ع) و اتحاد دو کشور و اتفاق نظر بر سر اعتقادات دو طرف است.

استاندار بصره با تأکید بر اینکه غالب خدماتی که در کشور عراق به زائران ارائه می‌شود مردمی است، خاطرنشان کرد: حوادث اخیر کشور عراق این بیم را به وجود آورد که ممکن است راهپیمایی اربعین از استقبال کمتری برخوردار شود، اما این استقبال چند برابری و پرشور مردم پاسخ دندان شکنی به پیش‌بینی‌های دشمنان بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها