کد خبر: 351651
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۶:۵۴:۳۷
| |

در جلسه علنی امروز خانه ملت صورت گرفت؛

مجوز مجلس به دیوان عدالت برای جذب مشاور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دیوان عدالت اداری مجوز به کار گرفتن کارشناسانی در امور تخصصی به عنوان مشاور را دادند.

مجوز مجلس به دیوان عدالت برای جذب مشاور
کد خبر: 351651
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۶:۵۴:۳۷

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه) ماده پنج طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دیوان عدالت اداری را تصویب کردند.

طبق این مصوبه ماده 7 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری اصلاح و تبصره آن حذف می‌شود که براین اساس دیوان عدالت اداری می‌تواند کارشناسانی را در رشته‌های مختلف که حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند را جهت اعلام نظر در امور تخصص‌هایی به عنوان مشاور به کار گیرد.

همچنین نمایندگان ماده 2 این طرح را تصویب کردند که براساس آن تبصره ماده 3 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری اصلاح شد بدین گونه که چنانچه جلسه شعبه تجدید نظر با حضور دو عضو رسمیت یابد و هنگام صدور رای اختلاف نظر حاصل شود یک عضو مستشار توسط رییس دیوان به آنان اضافه می‌شود. در صورت عدم حضور رییس شعبه تجدید نظر اداره شعبه به عهده عضو مستشاری است که سابقه قضایی بیشتر است.

همچنین یک تبصره به ماده 3 این قانون الحاق کردند که طبق آن مراجع اختصاصی - اداری کلیه مراجع و هیات‌هایی است که به موجب قوانین و مقررات قانونی خارج از مراجع قضایی تشکیل می‌شود و اقدام به رسیدگی به اختلافات، تخلفات و شکایاتی می‌کنند که در صلاحیت آنها قرار داشته است. نظیر هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری، کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری، هیات‌های حل اختلاف مالیاتی، هیات‌های حل اختلاف کارگر و کارفرما و شعب تعزیزات.

همچنین نمایندگان در جلسه صبح یک تبصره از ماده دو را حذف کردند که در این تبصره آمده بود شکایات از مراجعه اختصاصی یک مرحله‌ای و تنها در شعبه تجدیدنظر مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین مواد 3 و 4 این طرح مربوط به تشکیلات دیوان محاسبات نیز جهت بررسی بیشتر به کمیسیون حقوقی ارجاع شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها