کد خبر: 351758
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۰۹:۲۱:۱۶
| |

محمد محمودی ‌شاه‌نشین:

نیروهای مخالف و معارض نظام بدانند، وطن‌فروشی عاقبتی مشابه روح‌الله زم خواهد داشت

یک نماینده مجلس نوشت: نباید شخص گرفته شده را مهم بدانیم بلکه آنچه در این خبر جای توجه دارد و باید به آن اهمیت بدهیم، توان و دامنه فعالیت نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایران است که تا آن‌ سوی مرزهای کشور و وسعت منطقه گسترده شده است.

نیروهای مخالف و معارض نظام بدانند، وطن‌فروشی عاقبتی مشابه روح‌الله زم خواهد داشت
کد خبر: 351758
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۰۹:۲۱:۱۶

اعتمادآنلاین| محمد محمودی ‌شاه‌نشین در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:روح‌الله زم، فردی که مورد حمایت دستگاه‌های امنیتی- اطلاعاتی برخی از کشورها بود و آنها از او به عنوان ابزاری برای ایجاد اختلاف در داخل ایران استفاده می‌کردند با درایت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، دستگیر و به داخل ایران منتقل شد. سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای غربی از زم به عنوان سرمایه‌ای برای ایجاد نفاق و ناامیدی در بین شهروندان ایرانی استفاده می‌کردند اما چنانکه دیدیم با درایت و برنامه‌ریزی‌های مستمر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی سپاه این ابزار از دست قدرت‌های خارجی گرفته شد.

البته نباید شخص گرفته شده را مهم بدانیم بلکه آنچه در این خبر جای توجه دارد و باید به آن اهمیت بدهیم، توان و دامنه فعالیت نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایران است که تا آن‌ سوی مرزهای کشور و وسعت منطقه گسترده شده است. هر چند این شخص هم فردی بوده که متاسفانه در بخش‌هایی به کلیت نظام، مسوولان و شهروندان ضرباتی وارد کرده است. زم با هر دلیلی همچون خودفروشی یا هر دلیل دیگر به آن‌ سوی مرزها رفت و تبدیل به ابزار سرویس‌های اطلاعاتی آن کشورها علیه ایران شد و با انتشار اخبار ناصحیح، موجبات درگیری‌های محلی و تعارضات قومی داخل ایران را فراهم ‌کرد.

او تلاش داشت تا با انتشار این اخبار، زمینه‌ساز بی‌اعتمادی میان شهروندان ایرانی شود و با این بی‌اعتمادی، زمینه‌های دوقطبی ‌شدن جامعه را ایجاد کند. به این ترتیب بسیاری دیگر از اتفاقات نیز حاصل شیطنت‌ها و برنامه‌ریزی‌های او بوده که از فضای مجازی به واقعیت اجتماعی کشیده شد که خوشبختانه روز گذشته این توطئه نیز به بن‌بست رسید. چنانکه تاکید شد، بخشی از این دستگیری به گستره توان امنیتی و اطلاعاتی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب بازمی‌گردد.

این اقدامات مقابل توان امنیتی و نظامی سرویس‌های کشورهای دیگر انجام شده و خود می‌تواند گویای گستره توان اقدامات سپاه پاسداران باشد. به این ترتیب سپاه پاسداران با وجود تمامی هزینه‌ها و مراقبت‌‌هایی که از این فرد می‌کردند، توانست با درایتی که به خرج داد، او را دستگیر کند. دستگیری این فرد، نشان از قدرت عقلانیت و توان مدیریتی سپاه دارد.

همچنین بخشی از تاثیر این دستگیری بر دیگر نیروهای مخالف و معارض نظام خواهد بود و آنها باید بدانند افرادی که دست به این اقدامات می‌زنند و عملا وطن‌فروشی می‌کنند، عاقبتی مشابه روح‌الله زم خواهند داشت؛ به هر حال این تنها عاقبت و سرنوشت او نیست و برای آنها نیز تکرار خواهد شد. هر کسی که به این سرزمین و شهروندان پاکش خیانت کند باید روزی پاسخگوی اقدامات خود باشد. از دیگر سو، دستگیری زم بر فضای داخلی کشور نیز موثر خواهد بود. در مجموع امروز نمایندگان مجلس نیز همچون دیگر شهروندان از این دستگیری خرسند و خوشحالند و دست سربازان گمنام امام زمان(عج) را به گرمی می‌فشارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها