کد خبر: 351956
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۴:۰۸:۵۱
| |

پیام تسلیت مدیران هنری؛

دهلوی از هنرمندان نوگرای موسیقی ایرانی بود/ تنها اوست که می ماند

معاون هنری وزیرارشاد، مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد و مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با ارسال پیام‌های جداگانه درگذشت استاد حسین دهلوی را تسلیت گفتند.

دهلوی از هنرمندان نوگرای موسیقی ایرانی بود/ تنها اوست که می ماند
کد خبر: 351956
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۴:۰۸:۵۱

اعتمادآنلاین| سیدمحمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله‌یاری فومنی مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بابک ربوخه مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سه شنبه 23 مهر ماه با انتشار پیام های جداگانه درگذشت استاد حسین دهلوی موسیقیدان پیشگام کشورمان را تسلیت گفتند.

گشایش در نوآوری و همگامی با زمانه در موسیقی ایرانی

1

سید محمد مجتبی حسینی در پیام تسلیت خود آورده است:

آثار استاد دهلوی را از نوجوانی می‌شنیدم، به شورم می‌آورد و شعوری نغز در آنها جاری بود. استاد دهلوی از نوگرایان موسیقی ایرانی بود اما با شناختی عمیق که از سنت موسیقایی ایرانی داشت، راه نوآوری در موسیقی را می گشود، به نوآوری و همگامی با زمانه در موسیقی ایرانی باور داشت و موسیقی و هنر را راهی برای اعتلا و توسعه جامعه می دانست.

شناخت، معرفت، دقت و انضباط استاد دهلوی و آثارش در خانه ذهنم پدیده ای ممتاز و کم نظیر ساخته بود و آرزو داشتم این پدیده را که ساعت ها به شنیدنش دل و جان سپرده بودم، از نزدیک ببینم و از او بیاموزم. بعدها که دوستانی از خیل شاگردان استاد یافتم بیشتر با استاد آشنا شدم، چند باری استاد دهلوی را دیدم و همیشه شوق دیدارش را داشتم. امروز و در این خزان خبر رسید که استاد دهلوی خرقه تهی کرد و سفر کرد، غمی سخت در جانم ریخت که تا هستم بر دلم خواهد ماند.

تنها اوست که می ماند

2

در پیام تسلیت محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز آمده است:

« تنها اوست که می ماند / استاد حسین دهلوی، جان ارجمند و زلال هنر شریف موسیقی، صبح امروز، 23 مهرماه، پس از سالهای مدید بیماری و شکیبایی، به خلوت جاودان نغمه ها پیوست.

شخصیت ارزشمندی که علاوه بر آراستگی به توانمندی های سرشار در عرصه های آهنگسازی، نوازندگی، تالیف و درخشش در زمره ی چهره های ماندگار این مرز و بوم، به تمامی دوستدار شفیق مردم و فرهنگ وزین ایران بود.

برای آن روح گرامی، آرامش و آمرزش الهی و برای همسر هنرمند و همیشه همراه و فرزند برومندش و نیز جامعه پیوسته موسیقی کشور، اجر و صبر مسئلت دارم.»

یادگاری به نام کتاب «پیوند شعر و موسیقی آوازی»

3

بابک ربوخه مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در پیام خود نوشته است:

«انالله و انا الیه راجعون/ خبر درگذشت هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی کشورمان، موجب تاثر عمیق شد. استاد حسین دهلوی تجربه و زندگی پرثمر خویش را صرف آثار متعدد در عرصه موسیقی کرد و با دریافت جایزه کتاب سال «پیوند شعر و موسیقی آوازی» که تجربه حرفه‌ای‌گری ایشان در عرصه هنر بود نام ایشان را در سال 1382به‌ عنوان چهره‌ ماندگار سال در خاطره‌ها ثبت کرد.

به طور یقین آثار شنیداری و تالیفی این هنرمند در عرصه موسیقی برایخوانندگان آواز، ترانه‌سرایان، شاعران آوازهای کودک و دیگر علاقه‌مندان و مخاطبان موسیقی ایرانی خاطره ساز سال‌ها فعالیت استادی و تجربه ایشان برای اهالی موسیقی خواهد بود.

بی‌شک فقدان استاد حسین دهلوی ضایعه‌ای برای اهالی و عرصه موسیقی خواهد بود.

مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درگذشت این هنرمند را به جامعه هنری کشور و خانواده محترم ایشان، تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی خواستار است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها